Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Místo nového malého auta je luxusnější ojetina

aktualizováno 
Za cenu nového malého sedanu lze na trhu ojetin pořídit starší, ovšem luxusnější auto vyšší třídy.
Za cenu nového malého sedanu lze na trhu ojetin pořídit starší, ovšem luxusnější auto vyšší třídy. Nový vůz totiž nejvíc ztrácí na ceně v prvních letech po koupi - například do roku stáří až čtvrtinu z původní ceny. "Osobně považuji za nejvýhodnější koupi kvalitní - rok, dva či tři roky staré ojetiny, " říká Aleš Kužel, vedoucí nákupu pražského AAA Auto, největšího bazaru v zemi.

Aleš Kužel potvrzuje, že kupec ojetiny v ceně nového malého sedanu může být při návštěvě autobazaru velmi sebevědomý a žádat vskutku kvalitní zboží. "U automobilů střední třídy je třeba počítat s tím, že při průměrném užívání budou mít na kontě zhruba po třiceti tisících kilometrů za každý rok stáří. Poměrně mladý vůz ročníku výroby třeba 1996 či 1997 tak může mít za sebou přes sto tisíc kilometrů, což ovšem na současné automobily není moc a požadavek na výborný technický stav je oprávněný." Tomáš Pánek, šéf nákupu pražského bazaru Na Strži, se shoduje s Alešem Kuželem, že větší jeté sedany kupují spíš než malá auta lidé, kteří hodně cestují. A také konzervativní zákazníci, často podnikatelé. "Takový vůz poslouží v práci a přitom má dost velký zavazadlový prostor, aby se s ním dalo odjet i s rodinou na dovolenou, " konstatuje Tomáš Pánek. Pohodlí zvláště na delších cestách je však u větších vozů vykoupeno celkově vyššími provozními náklady. "Proto pro starší lidi či pro motoristy, kteří jezdí omezeně a na krátkých trasách, zůstanou malá auta přitažlivá. Ovšem zatím se ukazuje, že přednost před sedany dostávají častěji pětidveřové kompakty," uvádí ze zkušeností Aleš Kužel. I malý sedan se tak podle jeho očekávání stane častěji zájmem menšího podnikatele. "Při jeho práci působí serióznějším dojmem než pětidveřový vůz," míní Aleš Kužel a doplňuje, že i starším lidem může malý sedan velmi vyhovovat. Výhody nového automobilu spočívají především v takřka stoprocentní jistotě, že není kradený. Rovněž neskrývá závady či chyby, je v záruce a už sama koupě skýtá radost, jakou by si podle názoru motoristických expertů prý měl každý motorista alespoň jednou v životě dopřát. Obchodníci s ojetinami se shodují, že s příchodem Škody Fabia sedan na trh získává právě kategorie malých sedanů nového favorita.

Výběr jetých sedanů, které lze koupit do 300 tisíc Kč

vůz ročník cena (Kč)

Audi A4 1.8 1995 300 000
Audi A6 2.6 1994 300 000
BMW 320 1997 300 000
Fiat Marea 1.8 2000 300 000
Ford Mondeo 1.6 1999 300 000
Ford Mondeo 2.5 Ghia 1998 300 000
Honda Accord 2.0 1998 300 000
Honda Civic 1.5 VTEC 1999 300 000
Hyundai Sonata 2.0 1999 300 000
Mazda 626 2.0 1998 300 000
Mazda Xedos 9 2.5 1996 300 000
Mercedes 124 300 1995 300 000
Mercedes C 200 1994 300 000
Mitsubishi Galant 2.0 1997 300 000
Nissan Maxima 3.0 1997 300 000
Nissan Primera 2.0 1998 300 000
Opel Omega 3.0 1997 300 000
Opel Vectra 2.0 1998 300 000
Peugeot 406 2.0 1997 300 000
Peugeot 605 2.5 TD 1996 275 000
Renault Laguna 2.0 1998 300 000
Renault Mégane Classic 1.6 1999 300 000
Saab 9000 2.3 1996 300 000
Seat Toledo 1.9 TDI 1998 260 000
Subaru GX 2.2 1997 300 000
Škoda Octavia GLX 1.9 TDI 1997 300 000
Škoda Octavia 1.8 SLX 1998 300 000
Škoda Octavia 1.6 GLX 1999 300 000
Toyota Avensis 1.6 1997 300 000
Toyota Camry 2.2 1997 300 000
Volkswagen Passat 1.9 TDI 1996 270 000
Volkswagen Vento 1.9 TDI 1997 270 000
Volvo 850 2.5 1997 300 000
Pramen: AAA AUTO Praha, MF DNES

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.