Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mitsubishi chce také sportovat s naftou

  12:25aktualizováno  12:25
Ekologické, naftové... sportovní auta začínají mít čím dál podivnější přívlastky. Mitsubishi Concept Ra je jedním z nich.

Mitsubishi RA | foto: Mitsubishi

Moderní sportovní auto může mít kvůli svým výkonům dříve nemyslitelný dieselový motor. A navíc jej lze označit za ekologické, i když dříve k naftě patřil jen velký kouř, který vycházel z výfuku náklaďáku nebo dodávky.

Mitsubishi představí v lednu na autosalonu v Detroitu studii sportovního auta s pracovním názvem RA.

Čerstvě vyvinutý turbodieselový motor, vybavený systémem přímého vstřikování paliva common-rail s objemem 2,2 litru má výkon 204 koní (150 kW) a točivý moment 420 Nm.

Přestože jsou americké normy k dieselům přísnější než evropské, sportovní studie si s legislativou poradí. Díky nízkému množství emisí.

Nafťák Mitsubuishi se bude ucházet o přízeň zákazníků především v Evropě. Motor vlastní konstrukce si přináší některá řešení, známá z benziňáků Mitsubishi. Příkladem může být systém variabilního časování ventilů MIVEC. Agregát vlastní konstrukce by měl podle všeho časem nahradit dvoulitrová TDIčka, která Mitsubishi přebírá od VW třeba pro nový lancer.

Studie, která nese jméno jednoho ze staroegyptských bohů slunce, se chlubí moderním a lehkým hliníkovým rámem a plastovou karoserií stejně jako pohonem všech kol vypůjčeným od sportovního modelu Mitsubishi Lancer EVO. Ze stejného zdroje také pochází elektronické řízení podvozku a dvouspojkový automat SST.

Mitsubishi RA

Autoři: ,




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.