Mitsubishi RA

Mitsubishi RA | foto: Mitsubishi

Mitsubishi chce také sportovat s naftou

  • 6
Ekologické, naftové... sportovní auta začínají mít čím dál podivnější přívlastky. Mitsubishi Concept Ra je jedním z nich.

Moderní sportovní auto může mít kvůli svým výkonům dříve nemyslitelný dieselový motor. A navíc jej lze označit za ekologické, i když dříve k naftě patřil jen velký kouř, který vycházel z výfuku náklaďáku nebo dodávky.

Mitsubishi představí v lednu na autosalonu v Detroitu studii sportovního auta s pracovním názvem RA.

Čerstvě vyvinutý turbodieselový motor, vybavený systémem přímého vstřikování paliva common-rail s objemem 2,2 litru má výkon 204 koní (150 kW) a točivý moment 420 Nm.

Přestože jsou americké normy k dieselům přísnější než evropské, sportovní studie si s legislativou poradí. Díky nízkému množství emisí.

Nafťák Mitsubuishi se bude ucházet o přízeň zákazníků především v Evropě. Motor vlastní konstrukce si přináší některá řešení, známá z benziňáků Mitsubishi. Příkladem může být systém variabilního časování ventilů MIVEC. Agregát vlastní konstrukce by měl podle všeho časem nahradit dvoulitrová TDIčka, která Mitsubishi přebírá od VW třeba pro nový lancer.

Studie, která nese jméno jednoho ze staroegyptských bohů slunce, se chlubí moderním a lehkým hliníkovým rámem a plastovou karoserií stejně jako pohonem všech kol vypůjčeným od sportovního modelu Mitsubishi Lancer EVO. Ze stejného zdroje také pochází elektronické řízení podvozku a dvouspojkový automat SST.

Mitsubishi RA

,