Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mitsubishi CZ2 Cabrio: místo i pro kaktus

  14:06aktualizováno  14:06
Léto láká k výletům - které jiné auto se hodí na cestu k vodě, nebo jen tak nazdařbůh, více než kabriolet. Český řidič, nemá-li dostatečně velkou garáž, si těžko pořídí vůz bez střechy, se kterým vyjede jen několikrát za rok. I přesto je ale představa jízdy s větrem ve vlasech a s přímým kontaktem s okolím více než lákavá. A máte-li na přístrojové desce miniaturní skleník s kaktusem, je o zábavu a stylovost postaráno víc než dostatečně.

Tak trochu ve stínu ostatních hvězd a hvězdiček letošního autosalonu v Brně zůstala studie čtyřmístného kabrioletu od Mitsubishi - CZ2 Cabrio. Poprvé se Mitsubishi CZ2 Cabrio představilo veřejnosti na autosalonu v Ženevě v roce 2003 a navázalo tak na studie hatchbacku CZ2 a sportovního kombi CZ3 Tarmac, v letošním roce k nim ještě přibyl Tarmac Spyder.

Elegantní "bonbón" pro čtyři působí díky vysokým bokům a širokému rámu čelního skla robustně. Co se ochrany před letními bouřkami týče u Mitsubishi pravděpodobně lehce zaspali dobu - před rozmary počasí by měla posádku chránit pouze klasická plátěná střecha.

Ztvárněním přídě se CZ2 hrdě hlásí k aktuálním modelům automobilky tří diamantů. Ostudu nedělají ani rozměrná šestipaprsková kola. Díky relativně dlouhému rozvoru (2500 mm) a tvaru a úhlu otevřených dveří je usnadněno nastupování a vystupování i na zadní sedadla - není nutné posunovat sedačky řidiče a spolujezdce.

Plátěná střecha se automaticky skládá do prostoru nad zadním zavazadlovým prostorem, k němuž je volný přístup bez ohledu na to, v jaké poloze se střecha nachází. Zámek zavazadlového prostoru je integrován do horního diamantu loga Mitsubishi. Pro přední reflektory i pro koncová světla je použita technologie LED. Parkování ulehčuje integrovaná kamera usnadňující výhled vzad. K efektním maličkostem patří i nepřímé osvětlení klik dveří.

Karosérie studie CZ2 Cabrio je vyvedena v zelenavě-stříbřité metalíze, střecha je cihlově červená. V interiéru převažuje světle zelená, detaily jsou pak opět "cihlové". Na centrálním panelu je otočný ovladač sloužící k řízení palubního počítače.

Součástí palubní desky jsou tři kruhové přístroje a především malý skleník, v němž lze pěstovat kaktus (překvapí nás Mitsubishi ve Frankfurtu akváriem?).

Studie CZ2 představená v roce 2001 zaujala originálně řešeným interiérem s praktickými taškami umístěnými v kapsách dveří. Tvůrci modelu CZ2 Cabriolet šli s tímto nápadem ještě o kousek dál a pro toto řešení se spojili s italským módním studiem Mandarina Duck. Ve dveřích "Cé-Zet-dvojky" tak cestující neleznou čtyři stylové tašky sloužící buď k uložení předmětů v automobilu, nebo i jako nákupní tašky. Větší poslouží jako taška přes rameno, menší jako baťůžek. Cestující si po dni stráveném v hrátkách s větrem a slunečnou oblohou navíc mohou odpočinout na dvou polštářích upevněných na zadních sedadlech, k dispozici jsou i dvě přikrývky.

Vůz pohání jedenapůllitrový čtyřválec typu MIVEC (s variabilním časováním ventilů). Jeho síla je přenášena na kola pomocí šestistupňové automatické převodovky INVECS-III se sportovním módem a s inteligentním řazením CVT, které umožňuje přímé řazení šesti rychlostních stupňů na volantu. Převodovka buď upřednostňuje optimální volbu rychlostního stupně (Optimal Shift Control) nebo se přizpůsobuje stylu jízdy řidiče (Adaptive Shift Control).

Novinkou studie CZ2 Cabrio je použití nového komunikačního systému MMIC (Mitsubishi Motors Information Communicator), jehož ovládací panel najdeme uprostřed palubní desky. Systém využívá technologii Memory Stick zabezpečující plynulou výměnu informací mezi vozidlem, domovem, kanceláří a dokonce i autoservisem. Systém používá sedmipalcový LED monitor a mechaniku ke čtení paměťových karet Memory Stick.

Řidič si může před jízdou v klidu domova prostřednictvím Internetu nebo z vlastního počítače stáhnout na Memory Stick všechna důležitá data, například trasu cesty, vlastní hudební program a po přenesení Memory Sticku je využívat během jízdy v navigačním systému automobilu. Tento systém může být také použit jako elektronický imobilizér - bez správně naprogramovaného Memory Sticku vůz prostě nenastartujete, stejně jako jej lze využívat k diagnostickým účelům pro potřeby autorizovaného servisu.

Uprostřed přístrojové desky je mini skleník s kaktusem.

Velké dveře usnadňují přístup na zadní sedadla.

Tři diamanty uprostřed masky chladiče nenechají nikoho na pochybách o značce vozu.

Představa jízdy s větrem ve vlasech a s přímým kontaktem s okolím je více než lákavá.





Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí nabídka ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.