Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mitsubishi Eclipse Cross je dynamický soupeř pro nového Yetiho

aktualizováno 
Ženeva (Od zpravodajů Auto.iDNES.cz) - Až Škoda na podzim představí novou generaci modelu Yeti, není pochyb, že půjde o velmi populární auto. Určitou netradiční alternativu k němu teď představilo Mitsubishi. Slavné jméno Eclipse, které vozila kompaktní kupé, teď naroubovalo na crossover s trochu divočejšími tvary.

Mitsubishi Eclipse Cross | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nové Mitsubishi Eclipse Cross se v nabídce značky cpe do nepříliš výrazné mezery mezi menší ASX a větší Outlander. Auto dostalo hodně dynamické linky s netradičními zlomy karoserie, které z něj dělají docela nezvyklý vůz.

Jednotlivé detaily jako bychom však už několikrát v dané kategorii viděli. Mohutná maska i provedení nárazníku trochu odkazuje třeba na divoká SUV Lexusu, uspořádání zadní části s rozděleným a zlomeným zadním oknem dává vzpomenout třeba na Hondu Civic. Design vozu naznačoval už koncept XR-PHEV z roku 2013. Eclipse Cross rozhodně není prvoplánově krásné auto, zákazníky bude chtít upoutat spíše svou zvláštností.

Fotogalerie

Uvnitř je situace hodně podobná, jako u celé řady dalších kompaktních SUV. Místa je tu tak akorát, vzadu mají cestující docela bohatý prostor před koleny, ale nad hlavou už je to horší, vpředu si nemá posádka nač stěžovat. Přístrojová deska s velkým panelem infotainmentu vystupujícím z vrchu středové konzoly vypadá na fotografiích docela elegantně, ale ve skutečnosti na nás působí trochu divoce, stejně jako vnější design auta. Alespoň tak vnějšek a vnitřek spolu ladí, ale zorientovat se ve všech ovládacích prvcích bude chtít trochu času.

Mitsubishi vsadilo při interakci s infotainmentem mimo jiné i na touchpad umístěný vedle řadicí páky, což nemusí být nejšťastnější řešení. Další ovládací prvky jsou utopeny před řadící pákou pod trochu nezvykle vystouplým vrchem konzoly. Vnitřek auta se snaží z hlediska zpracování působit vcelku normálně, nežene se za prémiovostí, ani není příliš obyčejné.

Nabídka pohonných jednotek novinky nebude kdovíjak široká. Základem je přeplňovaná benzínová patnáctistovka, která je spojena s CVT převodovkou, v Evropě přijímanou trochu vlažně. Alternativou je nafťák, který je důkazem toho, že downsizing asi opravdu skončil – má totiž objem 2,2 litru. Spojen je s osmistupňovou automatickou převodovkou.





Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.