Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mitsubishi Eclipse Cross je dynamický soupeř pro nového Yetiho

aktualizováno 
Ženeva (Od zpravodajů Auto.iDNES.cz) - Až Škoda na podzim představí novou generaci modelu Yeti, není pochyb, že půjde o velmi populární auto. Určitou netradiční alternativu k němu teď představilo Mitsubishi. Slavné jméno Eclipse, které vozila kompaktní kupé, teď naroubovalo na crossover s trochu divočejšími tvary.

Mitsubishi Eclipse Cross | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nové Mitsubishi Eclipse Cross se v nabídce značky cpe do nepříliš výrazné mezery mezi menší ASX a větší Outlander. Auto dostalo hodně dynamické linky s netradičními zlomy karoserie, které z něj dělají docela nezvyklý vůz.

Jednotlivé detaily jako bychom však už několikrát v dané kategorii viděli. Mohutná maska i provedení nárazníku trochu odkazuje třeba na divoká SUV Lexusu, uspořádání zadní části s rozděleným a zlomeným zadním oknem dává vzpomenout třeba na Hondu Civic. Design vozu naznačoval už koncept XR-PHEV z roku 2013. Eclipse Cross rozhodně není prvoplánově krásné auto, zákazníky bude chtít upoutat spíše svou zvláštností.

Fotogalerie

Uvnitř je situace hodně podobná, jako u celé řady dalších kompaktních SUV. Místa je tu tak akorát, vzadu mají cestující docela bohatý prostor před koleny, ale nad hlavou už je to horší, vpředu si nemá posádka nač stěžovat. Přístrojová deska s velkým panelem infotainmentu vystupujícím z vrchu středové konzoly vypadá na fotografiích docela elegantně, ale ve skutečnosti na nás působí trochu divoce, stejně jako vnější design auta. Alespoň tak vnějšek a vnitřek spolu ladí, ale zorientovat se ve všech ovládacích prvcích bude chtít trochu času.

Mitsubishi vsadilo při interakci s infotainmentem mimo jiné i na touchpad umístěný vedle řadicí páky, což nemusí být nejšťastnější řešení. Další ovládací prvky jsou utopeny před řadící pákou pod trochu nezvykle vystouplým vrchem konzoly. Vnitřek auta se snaží z hlediska zpracování působit vcelku normálně, nežene se za prémiovostí, ani není příliš obyčejné.

Nabídka pohonných jednotek novinky nebude kdovíjak široká. Základem je přeplňovaná benzínová patnáctistovka, která je spojena s CVT převodovkou, v Evropě přijímanou trochu vlažně. Alternativou je nafťák, který je důkazem toho, že downsizing asi opravdu skončil – má totiž objem 2,2 litru. Spojen je s osmistupňovou automatickou převodovkou.





Nejčtenější

Opel Ampera-e
Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár...  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Lepicí sada na opravu pneumatik dokáže opravit jen malé defekty.
Autem na dovolenou: místo v kufru přidá opravná sada, ale má to rizika

Balíte na dovolenou, vyřazujete zbytečné svršky, pět kyblíčků Pepík rovněž nepotřebuje, ale místa je pořád málo. Na zvětšení místa v kufru máme fígl. Ale není...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.