Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mitsubishi Eclipse: za málo peněz hodně muziky

  16:26aktualizováno  16:26
17. 1. 2000 - Není mnoho aut, která udělají tolik parády a rozruchu za relativně málo peněz jako starší modely Mitsubishi Eclipse. Proto je toto sportovně laděné kupé velmi oblíbené mezi mladými řidiči, kteří jsou právě v případech letitých vozů jejich prakticky výhradními kupci. Ti za nejstarší Mitsubishi Eclipse, které v Evropě debutovaly v roce 1991, platí zhruba 100 tisíc korun, ovšem takřka stejné auto mohou pořídit ještě levněji.
Mitsubishi Eclipse

Mitsubishi Eclipse | foto: Foto - AAA Auto Praha

Vůz se totiž v USA vyráběl už od roku 1989 pod značkami Plymouth Laser a Eagle Talon, jako ojetina se dostal i na zdejší trh a právě v amerických verzích ho lze sehnat i za částky kolem 70 tisíc korun. Dlužno dodat, že sleva ve srovnání s Mitsubishi Eclipce není náhodná. Americká provedení jsou po všech stránkách horší.
Mitsubishi Eclipse se dočkal poměrně rychle po evropské premiéře - už v roce 1992 - menších změn. Tato modernější verze stojí v jejím nejstarším provedení asi 120 tisíc korun, zatímco původní provedení, které se v ročníku 1992 rovněž vyskytuje, lze sehnat za 105 tisíc. Poslední auta první generace jsou z roku 1994 za zhruba 150 tisíc korun. Láce Mitsubishi Eclipse končí s modelovým ročníkem 1994/1995, který přinesl druhou generaci - auto docela jiné cenou (ojetiny od 260 tisíc korun výš), kvalitou i jízdními vlastnostmi (nezávislé zavěšení všech kol na víceprvkových závěsech Multi-link atd.). Také majitelé se mění - Mitsubishi Eclipse druhé generace, která zaznamenala další úpravy v roce 1996, kupují i vážení pánové. Nicméně v bazarech rozšířenější jsou starší auta první generace, k jejichž přednostem patří kromě relativně nízké ceny také pořád ještě přijatelný design a kvality sportovního auta s dobrými jízdními vlastnostmi, poměrně pružné motory, které mají zátah v celém rozsahu otáček a dají se vyhánět až k sedmitisícové mezi, vzhledem k charakteru auta je dobrý i zavazadlový prostor, který však má vyšší nákladovou hranu... Naopak zásadní nevýhodou vozů, které se do Česka ve značné míře dostaly ze západní Evropy po haváriích, jsou důsledky problematických klempířských oprav. V křiklavých případech se s obtížemi vyklápějí světlomety, což podle mezer a funkce světlometů při prohlídce ojetiny pozná i laik. Zájemce o Mitsubishi Eclipse musí počítat i s tím, že na zadních sedadlech je málo místa. Jinak u eclipse často odcházejí poloosy a ložiska předních kol, menší problémy bývají se synchrony řazení, které někdy "škrtá". Model nijak zvlášť netrpí korozí ani spotřeba se u obyčejnějších verzí a při umírněném ježdění nevymyká z průměru třídy a obvykle nepřesahuje hranici deseti litrů na 100 kilometrů. Mitsubishi Eclipse první generace je k mání s motory 1.8., 2.0 a 2.0 16V Turbo s výkony od 68 do 146 kilowattů (93 až 198 koní). Vůz má pohon buď předních nebo všech kol. Druhá generace může mít i čtyřiadvacetiventilový šestiválcový třílitr o výkonu 151 kilowattů (205 koní).

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Mitsubishi Eclipse 2.0 ročníku 1992 stojí v první verzi 105 tisíc a za lehce modernizované provedení téhož stáří se platí 120 tisíc korun. Na zdejším trhu ojetin zmíněnému modelu tvoří největší konkurenci Opel Calibra 2.0 za 135 tisíc, Toyota Celica 2.0 za 150 tisíc, Ford Probe 2.0 za 100 tisíc, Hyundai Scoupé 1.5 za 75 tisíc a ve verzi 1.5 turbo za 85 tisíc, starý model Hondy Prelude 2.0 z roku 1991 za 80 tisíc a Mazda MX-3 1.8 V6 za 140 tisíc korun. "Z dané nabídky bych zvolil Toyotu Celica - kvůli kvalitě, jízdním vlastnostem, spolehlivosti a konečně i vzhledu," dělí se o svůj názor Aleš Kužel, vedoucí nákupu největšího zdejšího bazaru AAA Auto Praha. "Ani Mitsubishi Eclipse není v mém hodnocení outsiderem a doporučil bych ho v případě, že kupec chce nebo musí při výběru šetřit. Kvalita značky Mitsubishi je nesporná a model Eclipse bych - ač se to snad ve zdejších končinách, které tradičně dávají přednost evropským autům, bude leckomu zdát podivné - upřednostnil i před Oplem Calibra. Ten ve své podstatě není sporťákem v pravém slova smyslu, v základu je to jen vectra se sportovně laděnou karoserií."


MINUSY
- riziko nekvalitních oprav po haváriích
- málo místa na zadních sedadlech
- vyšší nákladová hrana kufru
- dražší náhradní díly a servis
- málo trvanlivé poloosy a ložiska předních kol
- závady synchronů převodovek
- pozor na nižší kvalitu vozů vyrobených pro USA pod značkami Plymouth Laser a Eagle Talon

PLUSY
- solidní jízdní vlastnosti
- přijatelný design
- relativně nízká cena na trhu ojetin
- zájem na trhu ojetin
- pružné motory
- vzhledem k charakteru auta objemný zavazadlový prostor

Autor:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.