Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mitsubishi i: nejvyspělejší japonské auto si do Evropy netroufá

aktualizováno 
Vypadá jako prodloužený smart, v Japonsku získal ocenění pro technicky nejpokročilejší auto 2006–2007, v jiné japonské anketě dokonce získal titul pro nejlepší auto roku 2007. Ale do Evropy si zatím toto Mitsubishi, jehož druhou část jména tvoří pouhé písmeno "i", netroufá.

Mitsubishi i | foto: Mitsubishi

Japonská automobilka přesto evropský trh zatím ze svých cílů nevyškrtla. V polovině letošního roku se několik stovek těchto malých vozítek objeví v Anglii. Na tamním trhu si chce Mitsubishi vyzkoušet zájem Evropanů.

Malé "i“ přitom patří k technicky velmi vyspělým vozům. Může se pochlubit hliníkovým rámem, lehké materiály přitom v Evropě pro svá auta používají jen výrobci luxusních vozů. .

Mitsubishi iMitsubishi iMitsubishi i



Japonský technický zázrak má malý přeplňovaný motor pohánějící zadní kola. Karoserie s délkou 3,4 metru nabízí dva páry dveří a prý opravdu dostatek místa pro čtyři cestující.

V přední části karoserie našel místo akumulátor, malý motor spolu se čtyřstupňovým automatem sídlí vzadu pod podlahou kufru.

Mitsubishi iMitsubishi iMitsubishi i 



Motor dostal objem 660 cm3 a výkon díky turbu dosahuje 64 koní. Jeho umístění dozadu tak připomíná dnes už historické modely Fiat 500 nebo starý Volkswagen brouk.

Takové uspořádání však zaručuje větší prostor pro posádku, než když se motor usídlí nad přední nápravou. Nevýhodou naopak bývají horší jízdní vlastnosti takového konceptu.

Mitsubishi iMitsubishi iMitsubishi i



Malé Mitsubishi "i“ si s sebou může přinést do Evropy i jednu velkou nevýhodu, a to je vysoká cena spojená s lehkými materiály použitými pro jeho konstrukci.

Malé hliníkové auto zkoušelo vyrábět i Audi v podobě modelu A2. To se ale neuchytilo, a tak možný konkurent už z výrobního programu německé značky zmizel.

Mitsubishi i v číslech
délka x šířka x výška (mm) 3395 x 1475 x 1600
počet míst 4
motor přeplňovaný 3válec 12V,
660 cm3
převodovka 4stupňová automatická
max. výkon kW/k 47/64
max. kroutící moment (Nm) 94
průměrná spotřeba (l/100 km) 5,4

Autoři:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.