Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mitsubishi Lancer má dveře navíc: jak jede nový sportback

aktualizováno 
Lancer = sportovní sedan. To první stále platí. A možná čím dál víc. To druhé už je pravda jen napůl. Sedan pořídíte v Česku už víc než půl roku i jako zuřivé závodnické nářadí EVO. Na český trh se ale chystá ještě mnohem zajímavější Lancer Sportback. Má pět dveří, praktickou karoserii hatchbacku a stejně sportovní geny jako ostatní.

O nové verzi Mitsubishi předpokládá, že bude představovat 70 procent prodejů lanceru. Jako studie Prototype S se představil v březnu v Ženevě, v civilu se chystá na premiéru na pařížský autosalon.

Stíhačkový čumák pětidveřové verzi zůstal, stojí za povšimnutí, že každá verze lanceru (sedan, hatchback, EVO) má tvarování přídě trochu jiné.
 
Agresivní tvary, pronikavý pohled světel... Tohle všechno už známe ze sportsedanu, všechno jinak je ale od zad zadních sedadel dále. Nepraktickou, ale pohříchu slušivou záď sedanu designéři přepracovali na hatchback. Nešlo jen o ugumování třetího prostoru, hezky pečlivě namalovali dravou záď s hodně skloněným oknem. Za pozornost stojí míry. Hatchback je totiž dokonce o 15 milimetrů delší než sedan.
 

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Mitsubishi Lancer www.automodul.cz

Zaujala nás veliká zpětná zrcátka. Je v nich dobře vidět, ale zároveň je od nich velký aerodymický hluk. Ve 120 to zní, jako když máte nedovřené okénko.
 
Vnitřek má sportovní šmrnc. Plasty by mohly být o něco měkčí a zvláště na dveřích kvalitnější. Jsou ale vylisované do pohledných tvarů. Pracoviště řidiče je přehledné. Sportovně tvarovaná sedadla mají dobré boční vedení, jsou trochu tvrdší, ale to ke sportovci tak nějak patří.
 
Po otevření pátých dveří, kterými nastupují zavazadla, se otevře nijak velký kufr. Výhody hatchbacku ale oceníte, až budete odvážet první trochu prostorově náročnější náklad. Praktické je polohovací dno a automatické sklápění zadních sedadel. Základní objem kufru závisí na poloze dna, když je podlaha nejvýš, pojme jen 288 litrů, když podlážku vyndáte, naložíte 344 litrů, dvoučlenná posádka odveze až 1 394 litrů věcí.
 
K víku kufru, na kterém ani v nejobyčejnější verzi nechybí křídlo, jde ale nejzásadnější výtka sportbacku. Konstruktéři Mitsubishi totiž nepočítali s vyšším majitelem hatchbacku lanceru, než je průměrně rostlý Japonec. Když otevřete víko kufru, je i v nejvyšší poloze relativně nízko a dolů nebezpečně trčí mechanismus zámku. Pokud máte metr osmdesát, pozor na hlavu!
 
Nejvíc jsme toho najezdili s benziňákem 1,8 litru. Točivý motor ukazuje, proč je pro dravou jízdu lepší benzin. Tam, kde turbodiesel své představení povětšinou končí (kolem 4 000 ot./min), se koně pod kapotou lanceru stanou ještě dravější a vyráží tryskem. Motor má moc pěkný zvuk ve vyšších otáčkách. Zní sportovně i se sériovým výfukem a motor se ochotně vytáčí z jakýchkoliv otáček.
 
Líbilo se nám řazení 5stupňové manuální převodovky. Je přesné, lehké a má krátké dráhy, po kterých se řadí.
 
Když jsme šli 1,8 "po krku" a honili ji mezi čtyřmi a šesti tisíci otáček, tak si řekla o 13 litrů benzinu i se zapnutou klimatizací. Je třeba doplnit, že to bylo v klikatých asfaltkách v horách, kde se jezdí Katalánská rallye, nejvíc se přitom zapotila kolečka dvojky a trojky v převodovce.
 
Dieselový motor 2,0 dostává Mitsubishi pro lancer od Volkswagenu. Konstruktérům se ho podařilo velmi dobře odhlučnit. 103 kw s autem slušně cvičí, subjektivně více než benziňák. Spojení s šestistupňovou manuální převodovkou je vydařené.
 
Podvozek a hlavně brzdy zaslouží absolutorium, obojí snese hodně závodivé zacházení, omezením byla především naše odvaha a řidičský um. Silnice se sportback drží jako motokára a hlavně se chová opravdu čitelně. Ačkoli je to předokolka, je neutrální i na hranici smyku. Když nájezd do zatáčky přeženete, spíš máte dojem, že vás ze zatáčky vyhodí zadek.
 
Při manévrování po silničkách kolem Barcelony, které jsou klikaté ažaž a kam nás Mitsubishi pozvalo na projížďku, jsme ocenili velký rejd.

Zahájení prodeje sportbacku je přichystáno na podzim. Základní cena verze s nejslabším benzinovým motorem 1,5 je 449 900 korun. Nejlevnější nafťák bude za 529 900. Verze s benzinovou jedna-osmičkou bude stát 469 900.

Mitsubishi LANCER Sportback v číslech

motor

1.5 MIVEC 1.8 MIVEC 2.0 DI-D

typ motoru

zážehový  zážehový  vznětový

zdvihový objem motoru cm3

1 499 1 798 1 968
maximální výkon kW (k) 80 (109) 105 (143) 103 (140)
maximální krouticí moment (Nm) 143 178 310
zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 11,8 10,4 9,6
maximální rychlost km/h 182 196 204

kombinovaná spotřeba

6,6 7,9 6,2 - 6,5
pneumatiky 205/60 R16 nebo 215/45 R18
objem kufru/nádrže (l) 288-1394/59

délka x šířka x výška x rozvor (mm)

4 585 x 1 760 x 1530 x 2 635
základní cena (Kč) 449 900 469 900 529 900

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.