Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mitsubishi Sportback: Pozor na žraloka!

  8:03aktualizováno  8:03
Agresivní koncept Mitsubishi vévodí stánku japonského výrobce, který dal světu fenomén jménem EVO. Ďábelsky rychlá rodinná auta má značka tří diamantů v oblibě - sportback je tedy hatchback, který v týdnu poslouží k cestám do práce a za nákupy a o víkendu bude dovádět na okruhu.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Auto prozatím stojí ve Frankfurtu jako studie, Mitsubishi ale prý chystá v minimálně pozměněné podobě jeho sériovou výrobu.

Sportback má využít novou platformu automobilky, na jejímž základě chce japonská automobilka postavit příští generace svých modelů.

Sportback tak dostal podvozek s velkorysým rozvorem a rozchodem. Při délce 4500 milimetrů je to od jedné nápravy k druhé 2630 milimetrů. Auto má tak v každém rohu kolo a minimální převisy.

Japonský koncept se se narodil v německém designérském centru Mitsubishi a je tedy vymyšlen tak, aby se líbil právě zhýčkaným Evropanům. Ostře řezané rysy a výrazně sportovní profil, to jsou zbraně, které na evropské řidiče platí.

Rozměry

Délka 4500 mm
Šířka 1795 mm
Výška 1450 mm
Rozvor 2630 mm

Na obrázcích působí menším dojmem, ve skutečnosti je to pořádný kus auta, který se velikostí řadí nad Lancer. Pětidveřový hatchback s délkou čtyři a půl metru má předek, před kterým budou auta utíkat za krajnici. Z profilu vynikne zašpičatělý žraločí nos a malé oči světel, poskládané z diod jak se na spořádanou autosalonovou studii sluší a patří. Dravce světových moří - žraloka, připomíná sportback i nenasytnou tlamou mřížky chladiče.

I když sportback prozatím spořádaně stojí na stánku Mitsubishi v pavilonu 5 frankfurtského výstaviště, je na pohled pekelně rychlý. Dynamicky skloněná spodní hrana oken a prolisy na bocích zvýrazňují mohutný ponton karoserie: celé auto je vysoké 1450 mm. Nízký trojúhelník oken dává pětidveřovému autu vzhled nabroušeného kupé. Splývající záď ovšem hostí velké hatchbackovské víko kufru.

Zadní partie s nezbytným křidélkem na vrchní hraně dveří působí mohutně a hraje spíše na sportovní než praktickou stránku. Pod velkým úhlem skloněné zadní okno navazuje na prosklenou panoramatickou střechu. Dojem dotvářejí zadní světla, velmi podobná těm předním, a nezbytné výrazné koncovky výfuku.

Automobilka plánuje autu postaveném na základě sportbacku dát do vínku pohon předních nebo všech kol, poháněných vznětovými i zážehovými motory. Lahůdkou má být "světový motor" vyvíjený ve spolupráci s automobilkami Hyundai a DaimlerChrysler, který má nabídnout výkon přes 200 koní.

Žralok od Mitsubishi by měl zamířit na silnice  do dvou let. Na jeho platformě by měly vzniknout také odvozené verze, od SUV, přes crossover cestující napříč segmenty, až po velkou limuzínu.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Mitsubishi Sportback

Mitsubishi Sportback

Mitsubishi Sportback

Mitsubishi Sportback

Mitsubishi Sportback

Mitsubishi Sportback

Mitsubishi Sportback

Autoři: ,




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Volkswagen Passat 1.4TSI / 90kW...
Volkswagen Passat 1.4TSI / 90kW...

r.v. 2008, naj. 128 293 km, benzín
175 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.