Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová aféra na obzoru. Mitsubishi přiznalo švindly se spotřebou

  11:40aktualizováno  11:40
Japonská automobilka Mitsubishi Motors našla důkazy, že její zaměstnanci podváděli u některých modelů při testech, které mají zjistit spotřebu paliva. Týká se to asi 625 tisíc vozů. Jsou mezi nimi hlavně modely, které pro Mitsubishi dodával konkurenční Nissan, a právě ten na nesrovnalosti přišel.

Japonská automobilka zastavila výrobu svých kei cars, protože odhalila manipulace s testy spotřeby. | foto: Nissan

Šéf automobilky Mitsubishi Tetsuro Aikawa se na tiskové konferenci omluvil všem zákazníkům. Oznámil rovněž, že firma zatím pozastavila výrobu a prodej modelů, kterých se manipulace dotýká. Jsou to modely Mitsubishi eK a eK Space a jeho dvojče Nissan Dayz Roox. To jsou všechno takzvané „kei cars“, modely určené speciálně pro japonský trh. Jde o malá auta s maloobjemovými motory, která využívají daňová zvýhodnění na domácím trhu.

Podle českého zastoupení značky se současná situace netýká aut prodávaných v Evropě.

Problém byl odhalen, když Nissan upozornil na nesrovnalosti v údajích. Mitsubishi proto provedlo interní kontrolu a zjistilo, že byly zfalšovány údaje o tlaku v pneumatikách, aby spotřeba vypadala lépe, než ve skutečnosti je. Automobilka nyní zjišťuje, zda byly údaje upraveny také u automobilů prodávaných v zahraničí. Akcie firmy po oznámení spadly o patnáct procent.

Mitsubishi eK Space

Mitsubishi eK Space

Mitsubishi eK

Mitsubishi eK

Mitsubishi se již několik let snaží získat zpět důvěru zákazníků, o kterou přišlo po skandálu s defekty na počátku tohoto století. Ten vypukl poté, co se ukázalo, že automobilka od 70. let zatajovala problémy svých vozů, například selhávání brzd, spojky či vadné palivové nádrže.

Zpráva od Mitsubishi přichází v době, kdy automobilový průmysl čelí zvýšeným kontrolám kvůli skandálu Volkswagenu s podváděním při emisních testech. Volkswagen loni přiznal, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se to týká zhruba 11 milionů naftových aut.

Autoři: ,




Nejčtenější

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.