Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová aféra na obzoru. Mitsubishi přiznalo švindly se spotřebou

  11:40aktualizováno  11:40
Japonská automobilka Mitsubishi Motors našla důkazy, že její zaměstnanci podváděli u některých modelů při testech, které mají zjistit spotřebu paliva. Týká se to asi 625 tisíc vozů. Jsou mezi nimi hlavně modely, které pro Mitsubishi dodával konkurenční Nissan, a právě ten na nesrovnalosti přišel.

Japonská automobilka zastavila výrobu svých kei cars, protože odhalila manipulace s testy spotřeby. | foto: Nissan

Šéf automobilky Mitsubishi Tetsuro Aikawa se na tiskové konferenci omluvil všem zákazníkům. Oznámil rovněž, že firma zatím pozastavila výrobu a prodej modelů, kterých se manipulace dotýká. Jsou to modely Mitsubishi eK a eK Space a jeho dvojče Nissan Dayz Roox. To jsou všechno takzvané „kei cars“, modely určené speciálně pro japonský trh. Jde o malá auta s maloobjemovými motory, která využívají daňová zvýhodnění na domácím trhu.

Podle českého zastoupení značky se současná situace netýká aut prodávaných v Evropě.

Problém byl odhalen, když Nissan upozornil na nesrovnalosti v údajích. Mitsubishi proto provedlo interní kontrolu a zjistilo, že byly zfalšovány údaje o tlaku v pneumatikách, aby spotřeba vypadala lépe, než ve skutečnosti je. Automobilka nyní zjišťuje, zda byly údaje upraveny také u automobilů prodávaných v zahraničí. Akcie firmy po oznámení spadly o patnáct procent.

Mitsubishi eK Space

Mitsubishi eK Space

Mitsubishi eK

Mitsubishi eK

Mitsubishi se již několik let snaží získat zpět důvěru zákazníků, o kterou přišlo po skandálu s defekty na počátku tohoto století. Ten vypukl poté, co se ukázalo, že automobilka od 70. let zatajovala problémy svých vozů, například selhávání brzd, spojky či vadné palivové nádrže.

Zpráva od Mitsubishi přichází v době, kdy automobilový průmysl čelí zvýšeným kontrolám kvůli skandálu Volkswagenu s podváděním při emisních testech. Volkswagen loni přiznal, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se to týká zhruba 11 milionů naftových aut.

Autoři: ,




Nejčtenější

Výrobní linka v kolínské automobilce TPCA (ilustrační snímek)
Potvrzeno. Češi vyrobili nejvíce aut v historii, čekají zpomalení

Český automobilový průmysl zaznamenal loni další historický rekord. Výroba za loňský rok vzrostla o osm procent, celkem tuzemské automobilky vyrobili 1,35...  celý článek

Sraz maluchů
Polský hrdina Maluch odvezl celou rodinu a na střeše ledničku

Na délku jen o málo překonává třímetrovou hranici a vejde se na parkovací místo po jakémkoliv voze s výjimkou dvoumístného Smartu. Na rozdíl od něj však řidič...  celý článek

Valeo XtraVue
VIDEO: Volný prostor předjíždění si ověříte z kamery toho vpředu

Až budou auta připojená k internetu, propojená mezi sebou a se vším kolem (platforma V2X), bude možné předejít mnoha patáliím na silnici. Valeo představilo...  celý článek

Legendární Crocker jde na jaře do dražby, továrna v Kalifornii jich vyrobila...
Modrý Mauricius mezi motorkami jde do dražby. Cena je 15 milionů korun

Americký veterán Crocker V-twin je ve světě motocyklů podobnou legendou, jako je mezi sběrateli známek Modrý Mauricius. V aukci Bonhams se za motocykl se...  celý článek

Test letních pneumatik
Vzniká nová česká značka pneumatik. Zakládá ji největší e-shop s gumami

Česko bude mít nového výrobce pneumatik a s ním i novou značku. Radek Grill, zakladatel největšího českého e-shopu s pneumatikami, rozjíždí vlastní značku gum....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.