Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mladé ojetiny, které zaslouží pozornost: toyoty, mazdy, fordy a porsche

  10:47aktualizováno  10:47
Toyoty Corolla Verso a Avensis, Mazda 2 a 3, malé fordy, Honda Jazz a Subaru Forester vás nenechají na holičkách. Obloukem se při nákupu ojetiny do tří let věku vyhněte Kie Carnival, vozům Renault Espace a Laguna a Peugeotu 407. Radí to nejnovější statistiky stanic technické kontroly v TÜV Reportu.

Toyota Corolla Verso | foto: Toyota

Jedním z vodítek pro výběr ojetého auta ve stáří do tří let mohou být statistiky stanic německé technické kontroly TÜV. Žebříčky v této skupině stále ještě velmi mladých vozů poslouží také jako nápověda zájemcům o nové auto.

Z nejnovějšího, v prosinci vydaného TÜV Reportu vyplývá, že s nejméně závažnými závadami přijíždí na první povinnou kontrolu mezi tříletými vozy Toyota Corolla Verso a nejvíce problémů mívá Kia Carnival.

Kia Carnival

Kia Carnival

V Německu zavítají auta poprvé do stanice technické kontroly už ve třech letech, a ne ve čtyřech jako v Česku.

Přestože nelze při výběru auta spoléhat jen na výsledky od německých technických kontrol, svou cenu mají. Přinejmenším mezi nejlépe hodnocená auta s velkou pravděpodobností neproniknou nespolehlivé a poruchové vozy a na chvostu žebříčku se těžko umístí mimo STK nadprůměrně spolehlivé auto.

Dobrou volbu mezi vozy, které nestihly moc zestárnout a mají za sebou méně než tři roky působení na silnicích, představují vedle vítězné Toyoty Corolly Verso také za ní v pořadí umístěné Mazda 2, Porsche 911, Ford Fusion, Mazda 3, Ford Fiesta, Subaru Forester, Toyota Avensis a Toyota Yaris nebo Honda Jazz.

Mazda 3

Mazda 3

Valná většina majitelů těchto aut přijíždí na technickou kontrolu jako spořádaný pacient mířící na preventivní prohlídku. Technici jen zřídka odhalí vážnou závadu a další kontrola čeká vůz za dva roky.

Se smíšenými pocity musí naopak k datu blížící se povinné prohlídky vzhlížet majitelé rodinného prostorného vozu Kia Carnival. Každé čtvrté tříleté auto přijíždí na kontrolu s vážnou závadou, kterou musí vlastník nechat v servisu odstranit.

Vedle korejského carnivalu žebříček aut do tří let uzavírají Seat Arosa, Chrysler PT Cruiser, Peugeot 407, Fiat Stilo a skupinka tří renaultů - modely Espace, Laguna a Kangoo.

Renault Espace

Renault Espace

Škodovky lze v žebříčku TÜV Reportu mezi auty do tří let najít hned nad čarou znázorňující průměr 117 sledovaných aut. Do přehledu se vešla dvojice z Mladé Boleslavi, fabia a octavia.

V podrobnějším hodnocení chválí TÜV Report na menší ze škodovek zlepšení kvality ve srovnání s předchůdcem, který nesl název Felicia. Zároveň připomíná technickou příbuznost fabie s Volkswagenem Polo a stejné přednosti i nedostatky obou aut.

Fabie přijíždějí na první předepsanou prohlídku s menší přítomností koroze na nosných částech, než je tomu u ostatních srovnávaných vozů. Ani k brzdovým hadicím a potrubím nemívají technici připomínky. Naopak pod průměrem zůstává stav předních a zadních náprav, osvětlení, účinek brzdy a výfuk. Ve statistikách se zatím objevuje jen fabia první generace.

U octavií se nabízejí výsledky nejnovějšího provedení. Malou kritiku sklízejí tříleté vozy za problémy se světly, jinak se škodovácký bestseller představuje při prohlídkách ve výborné kondici. Octavia, to je opravdový volkswagen (lidový vůz), míní TÜV Report.

STATISTIKY TÜV REPORTU 2009

2-3LETÉ VOZY (průměrně 4,8 % závad)

MÍSTO

VÝROBCE  A MODEL (PRŮMĚR NAJETÝCH KILOMETRŮ V TISÍCÍCH KM) PODÍL VOZŮ S VÝRAZNOU ZÁVADOU

1. 

Toyota Corolla Verso (47) 2,0

2. 

Mazda 2 (35) 2,1

3. 

Porsche 911(35), Ford Fusion (37) 2,2

5. 

Mazda 3 (41), Ford Fiesta (37) 2,7
7. Porsche Boxster (34), Subaru Forester (46) 2,8
9. Toyota Avensis (51), Toyota Yaris (38), Honda Jazz (36) 2,9
12. VW Fox (31), Mazda MX-5 (40) 3,0
14. Honda CR-V (45), Toyota Corolla (41) 3,1
16. BMW 3 (49), Opel Meriva (37),
Toyota RAV4 (42), Ford C-Max (39)
3,2
20. VW Golf (45) 3,3
21. Mazda 6 (53) 3,4
22. Audi A4 (72), Audi A6 (79) 3,5
24. BMW 1 (46) 3,6
25. Audi A3 (54), Seat Altea (46) 3,7
27. Mercedes SLK (34), Mercedes A (37), Mercedes B (59) 3,8
30. BMW X3 (58), Mazda Premacy (44) 3,9
32. BMW 7 (72), VW Passat (57), Mitsubishi
Space Wagon (44), Audi TT (38), Ford Focus (50),
Saab 9-3 (51), Mitsubishi Colt (39)
4,0
39. Opel Tigra TwinTop (33), Audi A8 (84),
Nissan Micra (34)
4,1
42. Audi A2 (43), Mercedes SL (38),
Nissan Almera (40), Hyundai Tucson (43)
4,2
46. VW Touareg (67), VW Touran (65) 4,3
48. Opel Astra (46), VW New Beetle (37),
Ford Galaxy (68)
4,4
51. Honda Civic (40) 4,5
52. Suzuki Grand Vitara (42), Seat Alhambra (64),
Ford Mondeo (71), Nissan X-Trail (54)
4,6
56. Seat Ibiza/Cordoba (40), Hyundai Getz (37), Smart Fortwo (36) 4,7
59. BMW 5 (73), Renault Modus (34),
Škoda Fabia (44), Škoda Octavia (56)
4,8
63. Jeep Grand Cherokee (57), Volvo S40/V50 (65) 4,9
65. Opel Vectra (62), Hyundai Santa Fe (48) 5,0
67. Opel Zafira (53), VW Polo (38),
Mercedes C (54), Honda Accord (54)
5,2
71. Opel Corsa (38) 5,3
72. VW Sharan (71), VW Lupo (37), Chevrolet Kalos (34) 5,4
75. Ford Ka (32), Suzuki Wagon R+ (35) 5,5
77. BMW Z4 (34), Opel Agila (34),
Renault Twingo (33), Volvo V70 (79)
5,6
81. Mitsubishi Pajero (56), Hyundai Matrix (39) 5,7
83. Renault Scenic (47), Suzuki Jimny (34),
Kia Sorento (58)
5,8
86. BMW X5 (70), Mercedes S (74),
Kia Picanto (34), Mitsubishi Carisma (48)
6,0
90. Fiat Panda (34) 6,1
91. Citroën Berlingo (53), Citroën C2 (40) 6,2
93. Alfa Romeo 159 (59) 6,4
94. Renault Clio (37) 6,7
95. Fiat Punto (38) 6,8
96. Seat Leon/Toledo (53) 6,9
97. Mercedes E (74), Citroën C3 (39) 7,0
99. Alfa Romeo 147 (47) 7,1
100. Renault Mégane (48) 7,2
101. Mini (36) 7,3
102. Peugeot Partner (53) 7,4
103. Citroën C5 (60), Peugeot 807 (61) 7,6
105. Mercedes M (64) 7,9
106. Citroën C4 (45), Peugeot 206 (40) 8,0
108. Nissan Primera (50) 8,2
109. Peugeot 307 (48) 9,1
110. Renault Kangoo (48) 9,4
111. Renault Laguna (55) 9,5
112. Renault Espace (64), Fiat Stilo (49) 10,1
114. Peugeot 407 (57) 11,2
115. Chrysler PT Cruiser (46), Seat Arosa (35) 11,5
117. Kia Carnival (62) 26,1

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.