Mladé ojetiny, které zaslouží pozornost: toyoty, mazdy, fordy a porsche

  10:47
Toyoty Corolla Verso a Avensis, Mazda 2 a 3, malé fordy, Honda Jazz a Subaru Forester vás nenechají na holičkách. Obloukem se při nákupu ojetiny do tří let věku vyhněte Kie Carnival, vozům Renault Espace a Laguna a Peugeotu 407. Radí to nejnovější statistiky stanic technické kontroly v TÜV Reportu.

Toyota Corolla Verso | foto: Toyota

Jedním z vodítek pro výběr ojetého auta ve stáří do tří let mohou být statistiky stanic německé technické kontroly TÜV. Žebříčky v této skupině stále ještě velmi mladých vozů poslouží také jako nápověda zájemcům o nové auto.

Z nejnovějšího, v prosinci vydaného TÜV Reportu vyplývá, že s nejméně závažnými závadami přijíždí na první povinnou kontrolu mezi tříletými vozy Toyota Corolla Verso a nejvíce problémů mívá Kia Carnival.

Kia Carnival

Kia Carnival

V Německu zavítají auta poprvé do stanice technické kontroly už ve třech letech, a ne ve čtyřech jako v Česku.

Přestože nelze při výběru auta spoléhat jen na výsledky od německých technických kontrol, svou cenu mají. Přinejmenším mezi nejlépe hodnocená auta s velkou pravděpodobností neproniknou nespolehlivé a poruchové vozy a na chvostu žebříčku se těžko umístí mimo STK nadprůměrně spolehlivé auto.

Dobrou volbu mezi vozy, které nestihly moc zestárnout a mají za sebou méně než tři roky působení na silnicích, představují vedle vítězné Toyoty Corolly Verso také za ní v pořadí umístěné Mazda 2, Porsche 911, Ford Fusion, Mazda 3, Ford Fiesta, Subaru Forester, Toyota Avensis a Toyota Yaris nebo Honda Jazz.

Mazda 3

Mazda 3

Valná většina majitelů těchto aut přijíždí na technickou kontrolu jako spořádaný pacient mířící na preventivní prohlídku. Technici jen zřídka odhalí vážnou závadu a další kontrola čeká vůz za dva roky.

Se smíšenými pocity musí naopak k datu blížící se povinné prohlídky vzhlížet majitelé rodinného prostorného vozu Kia Carnival. Každé čtvrté tříleté auto přijíždí na kontrolu s vážnou závadou, kterou musí vlastník nechat v servisu odstranit.

Vedle korejského carnivalu žebříček aut do tří let uzavírají Seat Arosa, Chrysler PT Cruiser, Peugeot 407, Fiat Stilo a skupinka tří renaultů - modely Espace, Laguna a Kangoo.

Renault Espace

Renault Espace

Škodovky lze v žebříčku TÜV Reportu mezi auty do tří let najít hned nad čarou znázorňující průměr 117 sledovaných aut. Do přehledu se vešla dvojice z Mladé Boleslavi, fabia a octavia.

V podrobnějším hodnocení chválí TÜV Report na menší ze škodovek zlepšení kvality ve srovnání s předchůdcem, který nesl název Felicia. Zároveň připomíná technickou příbuznost fabie s Volkswagenem Polo a stejné přednosti i nedostatky obou aut.

Fabie přijíždějí na první předepsanou prohlídku s menší přítomností koroze na nosných částech, než je tomu u ostatních srovnávaných vozů. Ani k brzdovým hadicím a potrubím nemívají technici připomínky. Naopak pod průměrem zůstává stav předních a zadních náprav, osvětlení, účinek brzdy a výfuk. Ve statistikách se zatím objevuje jen fabia první generace.

U octavií se nabízejí výsledky nejnovějšího provedení. Malou kritiku sklízejí tříleté vozy za problémy se světly, jinak se škodovácký bestseller představuje při prohlídkách ve výborné kondici. Octavia, to je opravdový volkswagen (lidový vůz), míní TÜV Report.

STATISTIKY TÜV REPORTU 2009

2-3LETÉ VOZY (průměrně 4,8 % závad)

MÍSTO

VÝROBCE  A MODEL (PRŮMĚR NAJETÝCH KILOMETRŮ V TISÍCÍCH KM) PODÍL VOZŮ S VÝRAZNOU ZÁVADOU

1. 

Toyota Corolla Verso (47) 2,0

2. 

Mazda 2 (35) 2,1

3. 

Porsche 911(35), Ford Fusion (37) 2,2

5. 

Mazda 3 (41), Ford Fiesta (37) 2,7
7. Porsche Boxster (34), Subaru Forester (46) 2,8
9. Toyota Avensis (51), Toyota Yaris (38), Honda Jazz (36) 2,9
12. VW Fox (31), Mazda MX-5 (40) 3,0
14. Honda CR-V (45), Toyota Corolla (41) 3,1
16. BMW 3 (49), Opel Meriva (37),
Toyota RAV4 (42), Ford C-Max (39)
3,2
20. VW Golf (45) 3,3
21. Mazda 6 (53) 3,4
22. Audi A4 (72), Audi A6 (79) 3,5
24. BMW 1 (46) 3,6
25. Audi A3 (54), Seat Altea (46) 3,7
27. Mercedes SLK (34), Mercedes A (37), Mercedes B (59) 3,8
30. BMW X3 (58), Mazda Premacy (44) 3,9
32. BMW 7 (72), VW Passat (57), Mitsubishi
Space Wagon (44), Audi TT (38), Ford Focus (50),
Saab 9-3 (51), Mitsubishi Colt (39)
4,0
39. Opel Tigra TwinTop (33), Audi A8 (84),
Nissan Micra (34)
4,1
42. Audi A2 (43), Mercedes SL (38),
Nissan Almera (40), Hyundai Tucson (43)
4,2
46. VW Touareg (67), VW Touran (65) 4,3
48. Opel Astra (46), VW New Beetle (37),
Ford Galaxy (68)
4,4
51. Honda Civic (40) 4,5
52. Suzuki Grand Vitara (42), Seat Alhambra (64),
Ford Mondeo (71), Nissan X-Trail (54)
4,6
56. Seat Ibiza/Cordoba (40), Hyundai Getz (37), Smart Fortwo (36) 4,7
59. BMW 5 (73), Renault Modus (34),
Škoda Fabia (44), Škoda Octavia (56)
4,8
63. Jeep Grand Cherokee (57), Volvo S40/V50 (65) 4,9
65. Opel Vectra (62), Hyundai Santa Fe (48) 5,0
67. Opel Zafira (53), VW Polo (38),
Mercedes C (54), Honda Accord (54)
5,2
71. Opel Corsa (38) 5,3
72. VW Sharan (71), VW Lupo (37), Chevrolet Kalos (34) 5,4
75. Ford Ka (32), Suzuki Wagon R+ (35) 5,5
77. BMW Z4 (34), Opel Agila (34),
Renault Twingo (33), Volvo V70 (79)
5,6
81. Mitsubishi Pajero (56), Hyundai Matrix (39) 5,7
83. Renault Scenic (47), Suzuki Jimny (34),
Kia Sorento (58)
5,8
86. BMW X5 (70), Mercedes S (74),
Kia Picanto (34), Mitsubishi Carisma (48)
6,0
90. Fiat Panda (34) 6,1
91. Citroën Berlingo (53), Citroën C2 (40) 6,2
93. Alfa Romeo 159 (59) 6,4
94. Renault Clio (37) 6,7
95. Fiat Punto (38) 6,8
96. Seat Leon/Toledo (53) 6,9
97. Mercedes E (74), Citroën C3 (39) 7,0
99. Alfa Romeo 147 (47) 7,1
100. Renault Mégane (48) 7,2
101. Mini (36) 7,3
102. Peugeot Partner (53) 7,4
103. Citroën C5 (60), Peugeot 807 (61) 7,6
105. Mercedes M (64) 7,9
106. Citroën C4 (45), Peugeot 206 (40) 8,0
108. Nissan Primera (50) 8,2
109. Peugeot 307 (48) 9,1
110. Renault Kangoo (48) 9,4
111. Renault Laguna (55) 9,5
112. Renault Espace (64), Fiat Stilo (49) 10,1
114. Peugeot 407 (57) 11,2
115. Chrysler PT Cruiser (46), Seat Arosa (35) 11,5
117. Kia Carnival (62) 26,1

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...