Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mluvčí tvrdí, že na kupci octavie Škoda Auto neušetřila

  10:36aktualizováno  10:36
Ošizen si jako vlastník nového auta připadá Karel Vrbík z Prahy. "Koupil jsem Škodu Octavia Ambiente 1,6 MPI, obutou do pneumatik Matador 195/65 R15 91V. Nedávno jsem na vlastní oči viděl, že v tuzemsku jezdí vozidla téhož typu s pneumatikami stejných rozměrů od renomovanějších výrobců, jako je Continental, Dunlop nebo Goodyear, tedy s plášti dražšími a pravděpodobně i kvalitnějšími," sdělil Karel Vrbík.

Vyjádřil názor, že rozdíl v ceně pneumatik zmíněných značek a výrobky firmy Matador je několikatisícový. "Zajímá mne, odkdy Škoda Auto začala vybavovat vozy pneumatikami 195/65 R15 91V značky Matador současně s mnohem dražšími pneu jiných výrobců téhož rozměru, případně jakými pravidly se výbava pneumatikami řídí a zda jsou tyto rozdíly zohledněny v cenách jednotlivých vozů. Asi ne," napsal Karel Vrbík.

Rovněž připomněl, že Škoda Auto neustále vyzdvihuje, jak soustavně zvyšuje kvalitu vozů a pečuje o jejich bezpečnost, jak vyrábí v souladu s nejpřísnějšími normami atd. "Zmíněná praxe tomu ale podle mého soudu odporuje - pokud někdo nechce tvrdit, že jízdní vlastnosti a s nimi spojená bezpečnost vozu není závislá na kvalitě obutí," vyjádřil se čtenář. "Dovolím si dokonce tvrdit, že sebelepší vlastnosti podvozku, pérování, tlumičů, brzd a dalšího bezesporu neguje nekvalitní obutí vozu.

V odborných časopisech často zveřejňované výsledky takzvaných losích testů, kdy kvalitní pneumatiky zachrání jízdní vlastnosti jinak průměrného vozu a naopak podprůměrné pláště potopí téměř špičkový automobil, mi dávají za pravdu," uvedl Karel Vrbík. Evžen Krauskopf ze Škody Auto reagoval na problém, který může zajímat i jiné majitele octavií, vysvětlením, že mladoboleslavská firma nakupuje pro prvovýrobu denně tisíce pneumatik různých značek.

"Z toho vyplývá, že dodavatelů musí být více, neboť jeden nebo malá skupina dodavatelů by nebyla dlouhodobě schopna tyto nároky plnit. Z toho důvodu se na vozech Škoda objevují pneumatiky různých značek - včetně matadoru," potvrdil Evžen Krauskopf. "Každý díl, který montujeme do našich vozů - pneumatiky nevyjímaje -, musel projít dlouhodobým a velice náročným testováním. Rozhodujícím ukazatelem je vždy kvalita. Všechny pneumatiky musí splňovat velice náročné požadavky a musí plně odpovídat všem předpisům a normám.

Proto nelze souhlasit s tvrzením, že jde o nekvalitní obutí vozu," prohlásil mluvčí Škody Auto. Rovněž doplnil, že u maloobchodních cen pneumatik se prodejní ceny jednotlivých značek skutečně výrazně liší, což podle jeho mínění souvisí zejména s obchodní politikou jednotlivých výrobců. "Ovšem Škoda Auto nakupuje pneumatiky ve velkém a za ceny pro prvovýrobu, kde mezi cenou konkrétních pneumatik jednotlivých značek není téměř žádný rozdíl," pokračoval Evžen Krauskopf.

"Protože z těchto cen vycházíme i při kalkulacích výrobních nákladů na vůz, nemůže být montáž rozdílných značek pneumatik zohledňována v oficiálním ceníku. Nelze proto říci, že bychom na výrobních nákladech tohoto konkrétního vozu - jak se čtenář domnívá - ušetřili tisíce."


Nové octavie stejného modelu mohou být vybaveny rozdílnými značkami penumatik.

Autor:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.