Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mnozí řidiči špatně chápou záruku mobility

aktualizováno 
Automobilky Škoda, Volkswagen, Audi i Seat poskytují k novým vozům doživotní záruku mobility, některé jiné značky totéž nabízejí jako asistenční služby. Jedno ani druhé ovšem neznamená, že řidič zůstane mobilní i ve chvíli, kdy auto svěří k prohlídce nebo k opravě do servisu. Záruka spojená například s bezplatným užíváním náhradního vozu se uplatní hlavně v případech, kdy auto náhle odmítne poslušnost během cesty. "Smysl záruky mobility si mnozí řidiči vysvětlují špatně a předpokládají, že dostanou náhradní auto, sotva se škodovkou zajedou do servisu na objednanou opravu nebo pravidelnou prohlídku," říká Vladimír Malina ze Škody Auto Mladá Boleslav a dodává: "Proto jsme dodali do záručních podmínek poznámku, že auto musí být v momentě poruchy nejméně třicet kilometrů od řidičova bydliště. Ale i když vůz zklame majitele blíž domovu, odtah a pomoc přímo na silnici poskytneme bezplatně." Jiné značky nabízejí oproti firmám koncernu Volkswagen jen roční až dvouleté bezplatné asistenční služby, ale kilometrové omezení většinou v servisní knížce neuvádějí. Co záruka mobility dává? "Ať je řidič kdekoliv, třeba na dovolené v Chorvatsku, a pokazí se mu auto, tak zdarma přijede servisní vůz. Ten porouchané auto opět bezplatně odtáhne, platí se jen za opravu. Pokud ji servis nezvládne během několika hodin, půjčí zdarma až na tři dny náhradní auto, popřípadě zaplatí hotel nebo dopravu směrem domů," vypočítává Vladimír Malina. Záruka mobility však má háček: automobil musí procházet pravidelnými ročními prohlídkami, které opravna zaznamenává do servisní knížky. "Taková prohlídka stojí dva tisíce korun. Kromě výměny oleje a filtrů zahrnuje například kontrolu brzd, světel, kapalin, stavu náprav, výfuku a třeba i promazání dveří," upřesňuje Petr Řehák, technik servisu v Praze-Jarově. "K ročním prohlídkám je dobrý důvod - mnohým potížím lze odbornou kontrolou předejít. Řidiče tak zbavíme možných trablů na cestě," pokračuje Vladimír Malina. "Záruka mobility bude platit i za dvacet let například u dnes koupené, ale pravidelně servisované octavie." Záruku mobility ani asistenční služby některé značky nenabízejí vůbec. Příkladem může být japonský Nissan. "Asistenční služby zavádějí firmy, které nenabízejí tříletou záruku. Chtějí zákazníky přilákat jinak," říká Lubomír Tvardík, šéf zastoupení Nissanu v České republice.
Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.