Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mobil za volantem je horší než alkohol, naznačují výsledky testu

aktualizováno 
Telefonování za volantem může být pro řidiče nebezpečnější než alkohol. Dokonce prý i za použití takzvaných handsfree sad.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Naznačuje to výsledek dánského testu osmi řidičů, na němž se podílel deník Ekstra Bladet a motoristická organizace FDM.

Test sice nemá vědeckou hodnotu, ale jeho výsledek je podle expertů pro telefonující řidiče námětem k zamyšlení.

Osm řidičů při jedné zkušební jízdě telefonovalo, zatímco při druhé zkušební jízdě před nastartováním motoru požili tři skleničky tvrdého alkoholu, čímž překročili hranici 0,5 promile, která je v Dánsku již trestná.

Při testování v technickém komplexu FDM v Roskilde nedaleko Kodaně pak řidiči při telefonování za jízdy i přes použití handsfree zavinili osm dopravních nehod, zatímco při řízení pod vlivem alkoholu "pouze" šest nehod. Zkušební doba byla v obou případech stejná.

"Test sice není vědecky průkazný, ale jeho výsledek by měl otevřít řidičům oči," dodal ke zjištěním šéf motoristické organizace FDM Thomas Möller Thomser.

popisekNa vlastní kůži
Jak (špatně) se řídí s telefonem v ruce

V České republice se za jízdy telefonovat nesmí. Za takový prohřešek hrozí ztráta tří bodů a bloková pokuta 1 000 korun. Řidič se totiž při volání plně nevěnuje řízení a právě nevěnování plné pozornosti jízdě bylo například loni s podílem 18,5 procenta nejčastější příčinou nehod.

Na severu Evropy zatím telefonování za jízdy zakázáno není. Experti ale varují, že řidiči by měli telefonovat, jen pokud skutečně musí, a vyřizovat svá sdělení za nejkratší možnou dobu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.