Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moderátor VyVolených si užívá v kabrioletu

  15:27
Kabrioletem nechci někoho oslňovat. Prostě se mi líbí, říká moderátor Vlasta Korec. Auto s pevnou skládací střechou, která z kabrioletu během půl minuty udělá běžný vůz. Právě takovým jezdí herec a moderátor reality show VyVolení. Řidič kamionu už ze mě nebude, dodává.

K mladému muži patří i stylové auto. Toho se drží i Vlasta Korec, který jezdí v Renaultu Mégane CoupéCabriolet.

„Je to můj první kabriolet. V Americe jsem si kabrio vyzkoušel a říkal jsem si, že bych musel být blázen, abych si ho koupil i u nás. A vidíte, skutečnost je jiná,“ říká Korec. 

Sice máte pevnou střechu, ale přeci jen váš vůz nepatří mezi ty nejpraktičtější. Po velkém kufru a pateru dveří netoužíte?
Zatím ne. To má můj bratr. Čeká rodinu, věčně něco převáží... Já většinou jezdím sám, maximálně ve dvou a stěhovat také nic nemusím. Na rodinné auto mám ještě čas. 

Není pořízení kabrioletu i o exhibicionismu?
Tohle auto jsem si koupil z jednoho prostého důvodu: prostě se mi líbí. Ne proto, abych se staženou střechou někoho oslňoval. Jsem chlap a auto mi musí dělat radost. V tom jsem sobecký. Nedokážu si představit, že bych ráno přišel do garáže a tam stálo něco, co by se mi vůbec nelíbilo. 

Vyjmenujte tedy auta, která se vám líbí.
Zaujal mě Peugeot 107 i další dva malé vozy, které se vyrábějí v Kolíně. Ze střední třídy Audi A3 nebo Volkswagen Golf a ve vyšší střední třídě bych neodmítl BMW. Z těch opravdu velkých hrozně moc pokukuju po autech, jako je Jeep Grand Cherokee nebo nové Audi Q7. 

Kdy jste začal řídit?
Od patnácti jsem měl motorku. S kamarády jsme na pionýra balili holky. Já, abych to ještě vylepšil, jsem si ho nechal přestříkat do barev značky Marlboro. Předtím jsem ho ale musel rozebrat. To bylo v pohodě. Problém nastal, jakmile jsem ho měl složit. Motorka byla pohromadě, ale já měl v ruce hrst šroubků, které mi nějak zbyly. První týden jsem pak při každé vyjížďce počítal s tím, že mi upadne kolo. Kupodivu jsem to přežil. 

Záliba v motorkách vám zůstala. Na čem jezdíte dnes?
Občas si půjčím BMW. Koupi vlastní motorky plánuju už asi pět let. Snad už to opravdu vyjde. 

Co vás na tom láká?
Na motorce okolí vnímáte úplně jinak. Kromě toho jsou to i lidé. Mezi motorkáře jsem se dostal hlavně díky motorkářskému srazu v Rakovníku, který pravidelně moderuju. Scházejí se tam soustružníci, manažeři, prodavači... Všichni si sundají pracovní obleky, navléknou se do kombinéz a kožených bund a jedou se bavit na sraz. A určitě to nejsou žádní chlápci s řetězy, kteří jezdí mlátit lidi. Atmosféra je tam skvělá. 

A jaký typ motocyklu zvolíte?
Nejspíš cestovní enduro. Pro mě je podstatné, že jako prcek musím mít motorku, ze které dosáhnu na zem. Silničních motorek se bojím. Jízdu si chci vychutnávat. Samozřejmě že si užívám rychlost, ale nemusím jezdit dvě stě padesát za hodinu. 

A co třeba chopper?
To mám naplánované, až mi bude čtyřicet. Tou dobou chci mít v garáži Harleye-Davidsona a velké terénní auto. 

Jaké bylo vaše první auto?
Peugeot 205. Toho jsem zničil při nehodě, takže pak jsem si narychlo kupoval Mitsubishi Colt. Následovalo Audi 100, Škoda Felicia, Ford Escort, Renault Mégane Coupé a teď Renault CoupéCabriolet. 

Bylo nějaké z nich problematické?
Snad jen benzinové mitusbishi byla z nouze ctnost. Ale i on měl své kouzlo. Bylo to moje první auto s elektricky stahovatelnými okny. Jenže benziňák, a já dávám přednost autům na naftu. 

Co říkáte na úpravy vozů, takzvaný tuning?
U každého auta, které jsem měl, jsem uvažoval o nějaké úpravě. Můj vztah k tuningu je tedy pozitivní. Navíc se na to dají balit ženský. Proč myslíte, že to ti kluci dělají? Samozřejmě se jim to líbí a baví je to, ale tím pravým důvodem je touha zaujmout a zalíbit se nějaké krásné babě. 

Prý máte řidičák i na kamion. Je to pravda?
Mám řidičák pro všechny kategorie aut. Táta, který má dopravní firmu, je praktik, tak usoudil, že se mi to vždycky může hodit. 

Měl pravdu?
Živit se jako řidič kamionu asi nebudu, ale projel jsem v něm kus Evropy. Jenže jako spolujezdec, který se k některému našemu řidiči vetřel do auta. Ale jasně, že mi to taky půjčili. Řídit takový kolos je hodně adrenalinový zážitek. Za volantem kamionu si opravdu připadáte jako král silnic. 

Jiný způsob zvýšení adrenalinu nevyhledáváte?
Dokud ještě nemám rodinu, baví mě blbnout. Zkusil jsem závodní Škodu Octavii, svezl jsem se v tandemové formuli 3000 i v tahači s výkonem 1500 koní. Vrchol jsem ale zažil na okruhové sajdkáře. Pocit, kdy se vedle nadupané motorky vezete na malinkatém prostoru jen pár centimetrů nad zemí rychlostí přes dvě stě kilometrů za hodinu, je neskutečný. To byl megazážitek.

BMW A RENAULT Zatímco renaulta má Vlasta Korec už rok, koupi vlastní motorky zatím chystá. Teď si ji jen půjčuje.

Autoři:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...