Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Moderní motocyklista vozí místo nářadí mobilní telefon

aktualizováno 
-
Co by měl mít dnešní motocyklista pro případ poruchy jeho stroje? »Mobilní telefon,« shodují se servismani a na vysvětlenou doplňují, že moderní motorky jsou zpravidla tak dokonalé, že zřídkakdy bez varování zklamou. Zároveň jsou však tak složité, že nějaké větší opravy na silniční krajnici prakticky nepadají v úvahu. Navíc mnohé firm y zastupující světové značky se už i v tuzemsku dostávají na úroveň obvyklou v motoristicky vyspělých zemích a mechanici bývají připraveni kdykoliv zasáhnout. Když je závada větší a nelze ji odstranit na místě, tak porouchaný stroj naloží a odvezou i s motocyklistou. »Při všem motocyklovém pokroku nelze říci, že si také u moderních strojů šikovnější jezdec neporadí s jednoduššími problémy sám,« tvrdí Pavel Rys, který se obchodu a servisu současných motocyklů věnuje v Přešticích na Plzeňsku. »Na cestách by měl mít ve výbavě nejzákladnější klíče, dobrý šroubovák, svíčky, lanka, žárovky. Z méně obvyklých doplňků doporučuji sprej proti úniku vzduchu z píchlých bezdušových pneumatik. Neuškodí mít benzinový filtr.« Když motocykl odmítne jet, má i jezdec moderního stroje v repertoáru první pomoci klasické postupy. »Je třeba zkontrolovat svíčky a botky na nich, cívky, kabely, dobíjení, akumulátor... Při kontrole přívodu paliva se může ukázat ucpaný kohout u nádrže či zanesený benzinový filtr,« radí Pavel Rys. »Jestli ale bude porucha na benzinovém čerpadle a palivo se nedá alespoň provizorně přivést z nádrže do karburátoru přímo, je jlepší vsadit právě na mobilní telefon. Závadu motocyklista sám na silnici neodstraní. Podobně složitá situace je při poruchách hadic chlazení a problémech s mazáním. Rovněž může prasknout řetěz. Kdo má řetěz se spojkou, ten by měl vozit náhradní kus.« Problémům na cestách lze předejít systematickou údržbou stroje. »To znamená minimálně jednou ročně,ale nejdéle po šesti tisících kilometrech měnit olej,« vypočítává povinnosti motocyklisty Pavel Rys. »Důležité je seřizování ventilů v termínech daných výrobcem. Řetěz žádá vždy po 200 až 300 kilometrech ošetření speciálním sprejem a správné dotažení.« Současně Pavel Rys doplnil, že je dobré věnovat pozornost i ložiskům v kolech, zvlášť když motorkář často myje stroj vysokotlakou technikou. »Zkušenosti mi velí připomenout i takovou samozřejmost, jakou je řádné dotažení všech šroubů - na kolech, výfuku, kapotáži, prostě všude,« uzavírá Pavel Rys.


Složitější opravy je vždy radno svěřit specializovanému servisu.

Autor:


Témata: Ložisko


Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.