Renault Modus

Renault Modus - Renault Modus: zboku jako by z oka vypadl novému scénicu | foto: Renault

Modus: nedorostlý Renault Scénic

  • 24
S neobvykle umírněnou studií přijeli do Ženevy inženýři a designéři francouzského Renaultu. Na základě modelu clio postavili malé MPV, které se sice tváří sympaticky a velmi "městsky", po designérské stránce (nota bene Renaultu) je ale až příliš "při zdi".

Designéři "obrousili" výrazné a nekonvenční tvary stávající sériové nabídky a vytvořili Renault Modus. Zboku jako by z oka vypadl novému scénicu, zepředu naopak vypadá jako ten starý, vše se ovšem odehrává v o něco menších měřítcích.

Modusu nechybí nic z toho co zdobí Renaultova "MPVéčka": velké prosklené plochy, dynamický vzhled a chytrý interiér. Nechybí ani "kapka sportu" v podobě povytažených lemů blatníků a 17 palcových kol. Pocit prostoru v interiéru navozuje skleněná střecha.

Uvnitř najdeme renault-styl vlastní vozům MPV francouzského výrobce. Obliny, kruhy, množství odkládacích prostor na všech myslitelných místech, nebo centrální umístění kapličky přístrojové desky. Analogové přístroje jsou ovšem pro auta typu MPV přežitkem (alespoň podle Renaultu), digitální ukazatele už také nikoho neohromí, Francouzi proto dali pod "stříšku" LCD displej.

Auto narostlo sice pouze do formátu mini MPV (délka 3792 mm), nerezignuje však na ambice nabídnout pohodlí a bezpečnost pěti pasažérům. Co se Modusu nedostává do délky, vynahradil si ve výšce. S 1589 milimetry se do něj vejdete i s kloboukem na hlavě.

Nejzajímavější však je zadní řada sedadel, která se posouvá až o 17 centimetrů. Inženýři vymysleli čtyři základní polohy pro pohodlné cestování ve dvou, nebo stísněnější ve třech. Samozřejmostí je možnost sklopení 1:2 děleného opěradla, které umožní převoz rozměrnějších zavazadel.

Jako největší inovaci na (jinak celkem nevýrazné) studii lze vidět konstrukci pátých dveří. Do kufru se dostanete buď klasicky, vzhůru výklopnou celou zadní stěnou. Pro parkování "nárazník na nárazník" je pak určena "dvoudílná" varianta, kdy se spodní díl (po hranu okna) vyklopí dolů.

Zvlášť pro modus u Renaultu zkonstruovali Velofix. Jak už sám název napovídá, jde o speciální nosič kol, který je uchycen na zádi vozu. Složený se vejde do zavazadelníku.

Modus by rozhodně nepatřil mezi brzdy provozu. Pod kapotu dostal 115 koňovou (85 kW) šestnáctiventilovou "jedna-šestku", která jeho záběr rozšiřuje. Mimo městského využití by tak měl být i příjemným společníkem pro delší cesty a výlety.

Tisková zpráva hovoří o tom, že nezůstane jen u studie. Dá se tedy očekávat, že letošní podzimní pařížský autosalon uvidí jeho premiéru. Automobilka "staví" miniMPV v nabídce lehce výše, než momentálně stojí clio.

,