Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Monstra se poprvé představila v Praze

  18:10aktualizováno  18:10
Čtyřtunoví obři se už těší na víkendové vystoupení v pražské Sazka aréně. Právě dnes se speciály, které ukáží české metropoli vůbec poprvé pravou Monster Jam show, představily v plné kráse. Piloti už došlechťují tisícihlavá stáda ocelových monster a diváci se shánějí po špuntech do uší.

VIDEO ZDE

Dvoumetrové balony pneumatik roztáčené silou až dvou tisíc koňských sil pohánějí vozy skrývající se za jmény Superman, Inferno (peklo) nebo El Toro Loco (splašený býk).

Velkoobjemové motory, které pijí metanol, umí monstra rozjet až na 160 kilometrovou rychlost. Tři a půl metru vysoká vozidla, která se zúčastnila světového finále monster trucků v Los Angeles, umí skákat až 40 metrů do dálky a 7 metrů do výšky.

Od pátka do soboty (28. - 30. října) budou obři předvádět v aréně, kde běžně sviští puky slávistických hokejistů, jízdu bok po boku, sprinty a volnou jízdu, ve které budou ukazovat svou obratnost.
 
Lístky na exhibici jsou ještě k mání za ceny od 390 do 790 korun v síti Ticket Pro a Sazka Ticket.

Čtěte také: Monstra se valí do Prahy. Špunty do uší s sebou!

Kde se vzaly Monster Trucky?

Monster trucky se poprvé představily v roce 1982, když Bob Chandler vtrhnul na závody traktorů se svým Fordem pick-up. Jeho vozítko mělo obří pneumatiky pojmenované Bigfoot. Celý dav byl ohromen obrovskou silou tohoto masivního stroje, který byl schopen v okamžiku rozdrtit dvě osobní auta.

Do roku 1984 se začaly na různých akcích objevovat další trucky. Na počátku mezi sebou jezdci nesoupeřili, pouze před sebou valili a demolovali auta jedno po druhém k radosti přihlížejících diváků. Od roku 84 byla založena soutěž Battle of the Monster Truck.

V roce 1987 byla průmyslově schválena karoserie trucků byla uspořádána první série závodů Monster Jam.

jak se monster truckový sport vyvíjel, zdokonalovaly se i motory. Těžké ocelové konstrukce nahradily lehké laminátové karoserie a každé kolo dostalo svůj vlastní závěsný systém. Díky těmto úpravám jsou dnešní trucky daleko lépe ovladatelné, lehčí, rychlejší a také bezpečnější a podléhají nejvyšším bezpečnostním opatřením.

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.