Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Monstra se valí do Prahy. Špunty do uší s sebou!

  18:07aktualizováno  18:07
Auta na obřích pneumatikách nejen jezdící, ale i létající vzduchem jsou hlavními hvězdami v Americe oblíbené akce známé jako Monster Jam. Za dva měsíce už bude možné tuto show vidět poprvé i v české metropoli. A doporučení těch, co to už zažili: Špunty do uší s sebou!

Ty pneumatiky jsou vysoké každá téměř dva metry.

A spolu s vozidlem, které na nich skáče do vzduchu, aby po dopadu zdemolovalo jiná auta, váží plechový "drobeček" kolem čtyř tun.

Osm týmů se speciálně upravenými vozy se zúčastní automobilové show Monster Jam, kterou bude možné vidět v Česku poprvé od 28. do 30. října v Sazka Areně.

Diváci v exhibičním a soutěžním vystoupení uvidí vozidla, která se zúčastnila světového finále Monster Jam závodů v Las Vegas.

Hokejisty střídají monstra
Před dvěma týdny se Petr Manych, který se stará o produkci Monster Jamu v Sazka Areně, vrátil z obdobné akce evropského turné v Birminghamu. A říká, že v Praze bude akce ještě zajímavější.

Monster jam v Praze

* Trucky jsou typické speciálním designem a konstrukcí, sestrojeny pro krátké rychlé starty a akcelerace, mohou jezdit až 160 km/h, skákat až 40 metrů do dálky a 7 metrů do výšky.
* Jedno vozidlo váží kolem 4 tun, je přibližně 3,5 m dlouhé a 3,7 metru vysoké. Jen pneumatiky mají v průměru 1,7 metru. Pod kapotami se skrývá od 1500 do 2000 koňských sil, palivem je metanol.
* V pražském Monster Jamu se trucky utkají ve dvou různých soutěžích: side-by-side racing (jízda bok po boku) - klasický formát, kde vítězí první za čarou, freestyle (volná jízda) - při volné jízdě mají řidiči v určeném časovém úseku předvést co nejvíce triků a dovedností.
* Vstupenky lze zakoupit v předprodeji v síti Sazka Ticket, ceny k sezení se pohybují v rozmezí 390 až 790 korun. Na pokladnách arény budou vstupenky pouze v den konání akce.
"Auta totiž budou jezdit místo na betonu na tisíci kubících hlíny, které do arény po zakrytí ledové plochy navezeme, což je velice atraktivní. Překážkami budou standardní auta, která každý zná z pražských ulic," uvedl Manych s tím, že na každou show jich budou mít připravených k likvidaci deset. "Přeskočit, rozjezdit a co nejrychleji se dostat na určené místo," shrnul v krátkosti jeden z bodů programu.

"Upravované motory s obrovskými výkony fungující na metanol jsou přitom tak hlučné, že doporučuji návštěvníkům sluchátka nebo špunty do uší," dodal.

Představení
Grave Digger, Monster Mutt, Superman, Madusa, Escalade, El Toro Loco, Hot Wheels a Inferno nejsou v tomto případě názvy hrdinů z nějakého vědeckofantastického filmu, ale názvy trucků, které se v Praze představí. Právě monstrózního Grave Diggera, zelenočerné auto vypadající jako z hororu, mohou vidět lidé v metropoli už v těchto dnech v rámci doprovodné akce Road show.

"Je to seznamovací akce s doplňkovými soutěžemi s modely monster trucků na vysílačku o vstupenky na takzvané PIT Party. Tedy setkání a focení s řidiči přímo v aréně," řekl jeden z organizátorů, Ondřej Merta.

První byl Big Foot
Monster trucky vstoupily na scénu v roce 1982, když Američan Bob Chandler vtrhl na závody traktorů se svým Fordem Pick-up. Jeho vozítko však mělo obří pneumatiky pojmenované Bigfoot. Diváci byli překvapeni obrovskou silou tohoto masivního stroje, který byl schopen v okamžiku rozdrtit dvě osobní auta.

Likvidace menších i větších vozidel včetně školních autobusů a kaskadérské kousky se záhy staly lákadlem, a tak Big Foot následovali další konstruktéři. Na počátku mezi sebou jezdci nesoupeřili, pouze před sebou valili a demolovali auta jedno po druhém k radosti přihlížejících diváků.

Za volanty přitom nesedí pouze muž. I v Praze se divákům představí Debrah Miceli se svým pětitunovým Fordem F-150 Madusa o výkonu patnácti set koní.

Autor:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.