Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Montáž autorádia a příslušenství

  16:46aktualizováno  16:46
- Přestože skoro všechny automobily, co sjedou z výrobní linky, mají minimálně dva reproduktory, anténu a připravenou kabeláž pro montáž autorádia, není to podle odborníků to pravé ořechové. "O kvalitě autorádií a reproduktorů je lepší pomlčet, ale na pováženou někdy bývá i to, co montují do automobilů přímo v továrně," tvrdí Pavel Kolář zastupující renomovavou značku autorádií na našem trhu.
 "Kvalitu, kterou poskytuje jen trochu lepší autorádio, neumějí tyto reproduktory přenést, výkon rádia navíc poddimenzované reproduktory ničí. Proto jen trochu náročnějším zákazníkům doporučujeme výměnu reproduktorů a kabelů za kvalitnější."
Pravdou zůstává, že mnozí motoristé se spokojí jen s tím základním, co nabízejí automobilky. Ale ten, kdo touží po výkonnější aparatuře, nechť zaloví hlouběji v peněžence a počítá s tím, že je nutné demontovat interiér vozu a ledacos upravit. "Aby reproduktory dobře hrály, musí být patřičně uchyceny," vysvětluje montážní technik Jiří Hrbek. "Třeba ve Škodě Octavii jsou dveřní reproduktory uchyceny v plastu a prostě to nehraje. Takže vyřízneme větší díru, prostor vyplníme speciální hmotou a reproduktory montujeme přímo do plechu karoserie. Při osazování zadní části auta vyrábíme dřevěná plata pro reproduktory. Speciální basové reproduktory - subwoofery se většinou dávají do kufru, opět do speciální desky. Zásobník na šest a více cédéček se většinou vejde do dutiny blatníku nebo pod sedačku spolujezdce, zesilovač patří do kufru."
Zatímco samotnou montáž rádia zvládne snad každý motorista, zabudovávání ostatních komponentů si žádá dávku zručnosti a citu.

Kvalitní basový reproduktor - subwoofer správně tvrdí muziku, jeho místo bývá v kufru hned za zadními sedadly.

Autor:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.