Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Morávková: Poprvé jsem se bála, že mě myčka rozmačká

  10:23aktualizováno  18:09
Trestných bodů za nesprávné parkování se bojí Dana Morávková, představitelka Andrey Skálové ze seriálu Rodinná pouta. Když jsem jela poprvé do myčky, bála jsem se, že mě rozmačká, říká herečka.

Dana Morávková dává přednost malým autům, s nimiž se dá dobře zaparkovat.

Forda Ka proto nahradila jen o něco větším Fordem Fiesta.

Nevylučuje, že jednou si pořídí o poznání větší vůz. „Líbilo by se mi něco na způsob Toyoty RAV 4, nejlépe v černé barvě,“ říká.

Co vás přivedlo k Fordu Fiesta?
Před fiestou jsem měla Ford Ka. To je vtipné auto, sotva se na něj podíváte. Má ale jeden problém. A to je malý kufr. Pořizovala jsem ho v době, kdy se mi narodil syn, a neodhadla jsem, že se mi do toho nevejde kočárek. Sice ho tam nakonec nějak nacpete, ale bylo to nepraktické. Proto jsem si časem koupila fiestu, která je větší a pětidveřová. 

Fiestu máte červenou. Je to oblíbená barva?
Jako holčička jsem samozřejmě chtěla mít červené auto, tak jsem si to splnila. Příští auto ale bude černé. V úvahu snad připadá ještě tmavě modrá. 

Máte sedmiletého syna. Máte autosedačku?
Samozřejmě. Přece nebudu riskovat jeho život. Někdo do mě omylem nabourá a já si to pak budu celý zbytek života vyčítat. Tady v tom bych nefrajeřila. Je dobře, že to bude povinné. 

Ještě ke „káčku“. To je vůz, který si spousta žen pořizovala kvůli jeho neotřelému vzhledu. O jiném autě jste nepřemýšlela? Nelákal by vás třeba takový smart?
Byla jsem do „káčka“ zamilovaná. Ale ani teď na něj nedám dopustit. Je to klasické holčičí auto. Vypadá jako beruška. Smart se mi ani moc vizuálně nelíbí. Na mé účely je až moc malý. 

Nevadilo vám, že Ford Ka není moc bezpečný?
Pořád lepší než „stodvacítka", s níž jsem začínala. Měla jsem po škole a neměla jsem na mercedes. 

Velké auto byste nechtěla ani dnes?
V současnosti asi ne. Občas řídím manželova saaba. Je to hezký pocit, ale já bych do toho nešla. Pohybuju se hlavně po Praze, kde platí čím menší vůz, tím lepší. 

V kolika letech jste si udělala řidičák?
Řídím od osmnácti let. Když jsem dělala zkoušky, příslušník Veřejné bezpečnosti můj výkon okomentoval slovy: „V životě jsem celou Prahu neobkroužil na trojku.“ Prošla jsem i u testů. Zčásti i proto, že jsem měla šikovné sousedy. (smích) 

S čím jste začínala jezdit?
S tatínkovou škodovkou. Neměla jsem ale odvahu hned začít sama. Nakonec se mnou každý víkend jezdili spolužáci z DAMU. Trénovali jsme rozjíždění, parkování, couvání... To mi celkem pomohlo, protože člověk, který vyjde z autoškoly, by se rovnou do provozu sám pouštět asi neměl. Kamarádům jsem pak za lekce tu škodovku půjčovala. Nakonec jsem s ní jezdila až do osmadvaceti. Občas to byl dost problém. 

Proč?
Byly s ní starosti. Třeba v létě věčně vařil motor. Navíc škodovka vám to jako začátečníkovi moc neusnadní. Tam je každá chyba hned vidět. Na křižovatkách jsem dost často byla terčem pobavených pohledů ostatních řidičů. Mé rozjezdy přískokem nešly přehlédnout. 

Musíte mít ve voze pořádek?
V rámci možností. Určitě to nějak extra nepřeháním. Beru auto jako pomocníka. Občas to je vevnitř i vidět. Co mě ale baví, tak to je myčka, kam hrozně ráda jezdím. Prvně jsem se bála, že mi to rozbije auto a mě to rozmačká. (smích) 

Máte nějaké vysněné auto?
Když jednou budu mít dvě děti a dům s garáží, dokážu si představit, že bych kromě auta do města měla ještě něco většího. Taky se mi strašně moc líbí kabriolety, ale pořizovat si ho do našeho bláznivého podnebí je nesmysl. Sny jsou ale od toho, aby se snily, takže kabriolet asi nikdy mít nebudu. 

Máte z něčeho za volantem strach?
Nerada jezdím v dešti. A při nočních návratech ze zájezdových představení mám obavy, abych při řízení neusnula. To pak zastavím u pumpy a dám si kafe. Pomáhá i žvýkačka. 

Začne platit bodový systém. Co na něj říkáte?
Moc nerozumím lidem, kteří se z toho tetelí radostí. Pro mě to bude problém při parkování. Já bych ráda stála na místě, kde je to povolené. Ale řekněte mi, kde v centru Prahy taková místa jsou? Za to asi budu sbírat body, ne? 

Za špatné zaparkování dostanete jeden bod.
Tak mě holt chytnou dvanáctkrát a pak budu rok chodit pěšky. S ničím jiným problém nemám.

FORD FIESTA Pěkně jede, dobře se s ním parkuje a je to ford, který se moc nekrade. Proto si Dana Morávková tento vůz pořídila.

Autoři:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.