Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Ručně si staví sporťáky pro radost. Jezdí 320 km/h

aktualizováno 
Bez počítačů se vývoj moderního auta neobejde, ale Moreno Filandi to dokázal. Čistě řemeslně postavil dva sportovní modely.

Pětapadesátiletý Moreno Filandi už postavil dva supersporty. Ručně, bez pomoci výpočetní techniky, vedla ho jen intuice a sám říká, že na začátku neměl ani žádnou skicu. Jeho výtvory tak lze přirovnat spíše k sochám než k běžným autům.

První žlutý kousek jménem Uragano představil v roce 2009. Vyšel ho prý na 12 tisíc eur, což je zhruba 330 tisíc korun. Auto s hmotností 1 150 kg má pod kapotou přeplňovaný motor Audi s výkonem přes 600 koní. Sprint z nuly na stovku umí za tři sekundy a maximálka je prý 320 kilometrů za hodinu.

Fotogalerie

Druhý sporťák značky Filandi dorazil o pět let později a jmenuje se Ever S. Stříbrný sporťák má v útrobách hliníkové karoserie pětilitrový osmiválec Mercedes s výkonem 340 koní. Motor je uložený vepředu, poháněna jsou zadní kola. Auto s hmotností 1 420 kilogramů jede až 270kilometrovou rychlostí a na stovce je za 4,5 sekundy.

Ve Filandiho dílně ve Fontanelice u Bologni se už pracuje na dalším supersportu. Má být celý z leštěného hliníku ozdobeného nýtováním a vzhled bude prý velmi futuristický.

Morena se často ptají, zda by postavil auto i pro někoho jiného. Prý nechce, je to pro něj koníček, ne povolání.



Témata: Audi, Mercedes-Benz, Socha


Nejčtenější

Ilustrační snímek
Jak jsem asistovala při záchraně auta

Jsme tam hned a jsme rovný, přímo z tvý pojišťovny... Ta chytlavá melodie z televizní reklamy mi zní v uších a už se těším, jak budu jezdit se dvěma veselými...  celý článek

Ford RS200
Rallyová monstra neměla limity. Jejich krátkou kariéru uťaly tragédie

V roce 1986 nevybuchla jen jaderná elektrárna v Černobylu, ale také časovaná bomba v podobě monster skupiny B. Ford RS200 byl jedním z továrních speciálů...  celý článek

Autobaterie
Nenastartovali jste? Autobaterii vám zabil mráz, ale může za to horko

Zimní období je pro akumulátory kritické. Ke koupi nové baterie se však řidiči většinou rozhodnou, až když mrazy trvají delší dobu nebo jsou opravdu tuhé....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.