Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Ručně si staví sporťáky pro radost. Jezdí 320 km/h

aktualizováno 
Bez počítačů se vývoj moderního auta neobejde, ale Moreno Filandi to dokázal. Čistě řemeslně postavil dva sportovní modely.

Pětapadesátiletý Moreno Filandi už postavil dva supersporty. Ručně, bez pomoci výpočetní techniky, vedla ho jen intuice a sám říká, že na začátku neměl ani žádnou skicu. Jeho výtvory tak lze přirovnat spíše k sochám než k běžným autům.

První žlutý kousek jménem Uragano představil v roce 2009. Vyšel ho prý na 12 tisíc eur, což je zhruba 330 tisíc korun. Auto s hmotností 1 150 kg má pod kapotou přeplňovaný motor Audi s výkonem přes 600 koní. Sprint z nuly na stovku umí za tři sekundy a maximálka je prý 320 kilometrů za hodinu.

Fotogalerie

Druhý sporťák značky Filandi dorazil o pět let později a jmenuje se Ever S. Stříbrný sporťák má v útrobách hliníkové karoserie pětilitrový osmiválec Mercedes s výkonem 340 koní. Motor je uložený vepředu, poháněna jsou zadní kola. Auto s hmotností 1 420 kilogramů jede až 270kilometrovou rychlostí a na stovce je za 4,5 sekundy.

Ve Filandiho dílně ve Fontanelice u Bologni se už pracuje na dalším supersportu. Má být celý z leštěného hliníku ozdobeného nýtováním a vzhled bude prý velmi futuristický.

Morena se často ptají, zda by postavil auto i pro někoho jiného. Prý nechce, je to pro něj koníček, ne povolání.



Témata: Audi, Mercedes-Benz, Socha


Nejčtenější

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Pokud nepotřebujete prostor na kočárek a celou rodinu, můžete zůstat o patro níže a pořádně si naložit výbavou malé auto. Seat Ibiza už totiž rozhodně „malé“...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.