Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Ručně si staví sporťáky pro radost. Jezdí 320 km/h

aktualizováno 
Bez počítačů se vývoj moderního auta neobejde, ale Moreno Filandi to dokázal. Čistě řemeslně postavil dva sportovní modely.

Pětapadesátiletý Moreno Filandi už postavil dva supersporty. Ručně, bez pomoci výpočetní techniky, vedla ho jen intuice a sám říká, že na začátku neměl ani žádnou skicu. Jeho výtvory tak lze přirovnat spíše k sochám než k běžným autům.

První žlutý kousek jménem Uragano představil v roce 2009. Vyšel ho prý na 12 tisíc eur, což je zhruba 330 tisíc korun. Auto s hmotností 1 150 kg má pod kapotou přeplňovaný motor Audi s výkonem přes 600 koní. Sprint z nuly na stovku umí za tři sekundy a maximálka je prý 320 kilometrů za hodinu.

Fotogalerie

Druhý sporťák značky Filandi dorazil o pět let později a jmenuje se Ever S. Stříbrný sporťák má v útrobách hliníkové karoserie pětilitrový osmiválec Mercedes s výkonem 340 koní. Motor je uložený vepředu, poháněna jsou zadní kola. Auto s hmotností 1 420 kilogramů jede až 270kilometrovou rychlostí a na stovce je za 4,5 sekundy.

Ve Filandiho dílně ve Fontanelice u Bologni se už pracuje na dalším supersportu. Má být celý z leštěného hliníku ozdobeného nýtováním a vzhled bude prý velmi futuristický.

Morena se často ptají, zda by postavil auto i pro někoho jiného. Prý nechce, je to pro něj koníček, ne povolání.





Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.