Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Ručně si staví sporťáky pro radost. Jezdí 320 km/h

aktualizováno 
Bez počítačů se vývoj moderního auta neobejde, ale Moreno Filandi to dokázal. Čistě řemeslně postavil dva sportovní modely.

Pětapadesátiletý Moreno Filandi už postavil dva supersporty. Ručně, bez pomoci výpočetní techniky, vedla ho jen intuice a sám říká, že na začátku neměl ani žádnou skicu. Jeho výtvory tak lze přirovnat spíše k sochám než k běžným autům.

První žlutý kousek jménem Uragano představil v roce 2009. Vyšel ho prý na 12 tisíc eur, což je zhruba 330 tisíc korun. Auto s hmotností 1 150 kg má pod kapotou přeplňovaný motor Audi s výkonem přes 600 koní. Sprint z nuly na stovku umí za tři sekundy a maximálka je prý 320 kilometrů za hodinu.

Fotogalerie

Druhý sporťák značky Filandi dorazil o pět let později a jmenuje se Ever S. Stříbrný sporťák má v útrobách hliníkové karoserie pětilitrový osmiválec Mercedes s výkonem 340 koní. Motor je uložený vepředu, poháněna jsou zadní kola. Auto s hmotností 1 420 kilogramů jede až 270kilometrovou rychlostí a na stovce je za 4,5 sekundy.

Ve Filandiho dílně ve Fontanelice u Bologni se už pracuje na dalším supersportu. Má být celý z leštěného hliníku ozdobeného nýtováním a vzhled bude prý velmi futuristický.

Morena se často ptají, zda by postavil auto i pro někoho jiného. Prý nechce, je to pro něj koníček, ne povolání.





Nejčtenější

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ibiza
Pravěk vs. moderna: první a poslední ibiza ukazují, jak moc se auta mění

Nová ibiza měla světovou premiéru na autosalonu v Ženevě na začátku března letošního roku, před nedávnem vstoupila do prodeje. Je to nejdůležitější model...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Hasiči na pražském letišti dostali novou špičkovou techniku
VIDEO: Na ruzyňské letiště nastupují fascinující hasičské speciály

Hasičský záchranný sbor Letiště Praha převzal koncem května dvě supermoderní zásahová vozidla Panther Rosenbauer. Dohromady stály 54 milionů korun. V současné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.