Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Moskevští zloději už kradou i maybachy a rolls-royce

  13:36aktualizováno  13:36
Počátkem tohoto týdne byla v Moskvě poprvé v historii ukradena luxusní limuzína Maybach 57. Informují ruské deníky.

Maybach 57S | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Je to další z řady krádeží drahých a exkluzivních automobilů, moskevští policisté už dokonce začali hovořit o skutečném lovu na superdrahá auta.

V poslední době byly ukradeny například Rolls-Royce Phantom, osm vozů Bentley a pět desítek džípů Porsche Cayenne.

Automobil Maybach, kterých v ruské metropoli podle údajů prodejce jezdí jen osm, koupil nedávno za 350 000 eur (asi 9,5 milionu korun) ruský producent Viktor Markov.

Přišel o něj před jednou z moskevských restaurací, když neznámí muži přepadli jeho osobního řidiče a "předmětem vyhlížejícím jako pistole" jej donutili sednout na zadní sedadlo. Omráčeného řidiče z auta vyhodili až na okraji Moskvy.

Policisté automobil zatím nenašli, nepomohl ani bezpečnostní satelitní systém, kterým jsou všechny podobné limuzíny vybaveny.

 Podle detektivů bude vůz zřejmě nějakým způsobem přepraven do některé z jiných zemí bývalého Sovětského svazu, kde bude po úpravách prodán kupci, jenž o původu auta nebude mít ani ponětí.

V Moskvě i případně v celém Rusku bude vůz v podstatě nemožné používat, i když se zlodějům podaří vyměnit poznávací značku.

Detektivové podle listu Komsomolskaja pravda ale zatím stále pracují i s verzí, že celá kauza je pojišťovacím podvodem.

"Na Maybach 57 je čtyřletá záruka, ale taková auta jsou velmi náročná na údržbu," popsal pravděpodobné těžkosti zlodějů manažer ruského prodejce Alexej Starikov. Podle něj je k obsluze potřeba dobře vyškolený personál a speciální nástroje.

Není to první krádež luxusního vozu v Moskvě. Například v létě přišel lehkomyslný majitel o svůj Rolls-Royce Phantom, když přijel na placené parkoviště a vystoupil před závorou, aby u okénka zaplatil. Nechal ale běžet motor a nezamkl dveře. Po chvíli už mohl jen sledovat, jak jeho vůz mizí s novým řidičem ve večerním šeru.

Autoři: ,




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.