Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mostecký okruh dostane po 25 letech nový asfalt

aktualizováno 
Autodrom v Mostě chystá na nadcházející sezónu velké změny, jež možná potěší závodníky i fanoušky motoristického sportu. Závodní dráha dostane ze dvou třetin zcela nový speciální povrch.

Setkání sportovních aut na mosteckém okruhu (9.5.2006) | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

"Po pětadvaceti letech užívání je povrch trati opotřebovaný, proto jsme se rozhodli ho vyměnit. Současný zůstane jen v cílové rovince, tam jeho výměnu plánujeme v příštích letech," uvedl Dušan Matouš, mluvčí autodromu.

Povrch závodní dráhy musí mít speciální vlastnosti, stanovené mezinárodními asociacemi automobilového a motoristického sportu.

Ty kontrolují jeho složení, kvalitu podloží, hrubost, pevnost a množství dalších faktorů, které přispívají především k bezpečnosti závodníků.

"Nový povrch bude splňovat všechny požadované parametry. Start prací bude pochopitelně závislý na povětrnostních podmínkách, ale předběžně je naplánovaný na přelom března a dubna," upozornil Pavel Hanka, generální ředitel autodromu.

Rekonstrukce povrchu trati přijde na sumu v řádech milionů korun. Autodrom jedná o jejím provedení i s německou společností, která má zkušenosti se známým závodištěm SachsenRing u Chemnitzu.

"Budování závodní dráhy je diametrálně odlišné od výstavby běžné silnice. Má specifické vlastnosti také proto, že se tu jezdí jak závody motorek, tak velkých mnohatunových trucků," vysvětlil Matouš.

Letos se v Mostě pojede například mistrovství Evropy motocyklů. Tradičním vrcholem sezony bude evropský šampionát tahačů.

Po letošních úpravách povrchu trati už autodrom chystá další. Při nich se vymění povrch v cílové rovince, komunikace v boxech a rekonstrukcí projde i paddock.

Zatím největší úpravy proběhly na autodromu před třemi lety. Nebezpečný retardér tehdy nahradila nová šikana, která zvýšila bezpečnost okruhu a divácky zatraktivnila jednotlivé závody.

Je pojmenovaná po rakouském závodníkovi Fredericu Carecovi, který tragicky zahynul při průjezdu původním retardérem.

Autoři:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.