Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Moto Guzzi: nejlepší obrana před krizí je útok

  10:36aktualizováno  10:36
Aktivita v konstruktérských dílnách Moto Guzzi, malé značky aktuálně pod křídly velkého Piaggia, je obdivuhodná. Na stánku motoveletrhu SEMA v Miláně se odehrála modelová smršť, za kterou by se nemusely stydět ani ty velké značky, které v lombardské metropoli z dost nepochopitelných důvodů chyběly.

Moto Guzzi V7 Clubman Racer | foto: Moto Guzzi

Klíčový veletrh motocyklů v Miláně to letos neměl lehké. Přes neúčast dvou největších výrobců - Hondy a Yamahy - i některých domácích zvučných značek motooděvů ale bylo na co koukat. Ofenzivní přístup ke krizi zvolila menší italská značka Moto Guzzi. Chmury na tvářích příznivců, v poslední době rozladěných plány na zřejmě nevyhnutelný přesun výroby z tradičního sídla Mandello del Lario jinam, rozjasňují hned 4 nečekaná velká překvapení a pár malých.

Hlavní pozornost na sebe strhla trojice konceptů V12. Jejich duchovním otcem je francouzský designér Pierre Terblanche, který předtím pracoval řadu let pro Ducati. Během působení zde si připsal úspěchy (řada SS) i rozpačitější výkony (Multistrada, 999).

Terblanche pracoval pod dohledem šéfdesignéra skupiny Piaggio, Miguela Galluzziho, který má na kontě výpomoc při tvorbě Ducati Monster; později navrhl například Cagivu Raptor.

Společně dostali za úkol pozvednout značku Moto Guzzi a rozmáchli se přitom opravdu velice. Guzzi, u které by jsme v minulosti byli rádi za jeden koncept za 3 roky, tak přivezla rovnou tři. Pravda, vycházejí z jednoho základu, a to 1151 ccm osmiventilového dvouválce, pýchy motorárny Moto Guzzi, a nového hliníkového rámu.

Nádrž, sedlo a zadní část tvoří jediný díl, k rámu připevněný u hlavy řízení a s možnosti vyklopení - to je jen jedno z neobvyklých řešení u celé trojice konceptů. Další je třeba absence zpětných zrcátek. Na hlavách válců jsou umístěny kamerky, které mají dění vzadu sledovat a promítat na palubku.

Moto Guzzi V12 Le Mans

Moto Guzzi V12 Le Mans

První z trojice V12 nese tradiční označení Le Mans, u Guzzi se rovnající velkému klasickému sporťáku, který je samozřejmě stylově italský. Se spolujezdcem se v žádném směru nepočítá. Najdete tu příjemné detaily, stavitelnou kapotáž i řídítka, originálně řešené zadní odpružení na letmém uchycení zadního kola s tradičním kardanem.

Další verze V12 Strada má být neuniverzálnější, určená pro každodenní ježdění. Na konci zádě se dokonce nachází čalounění pro spolujezdce, stejně jako velmi letmo chycené stupačky, které jdou snadno odstranit.

Třetí klon V12 X se tváří trochu jako motard a podle Guzzi je také určen jezdcům s agresivnějšími sklony. Na motard bude samozřejmě asi dost těžký, ale to neznamená, že by na palubě nemohla být zábava. K tomu jsou připraveny i vyšší zdvihy pérování. A byť je to jen koncept, je sestrojen fortelně. Například bílý podsedlový plastík není nějaká průhledná umělá hmota, ale snad centimetr tlustá destička. Když už plasty, tak pořádně, ne jako na Východě...

Moto Guzzi V12 X

Moto Guzzi V12 X

Všechny tři překypují originalitou. Z technických údajů není známo mnoho, jen objem motoru 8V a šest stupňů převodovky. Spolutvůrce Miguel Galluzzi se však nechal slyšet, že tohle je jen začátek a to pořádně teprve přijde, takže se těšme, co připraví v Noale (v sídle Aprilie, kde dnes guzziny vznikají) pro příště.

Třemi koncepty však výčet novinek zdaleka nekončí. Oprášená legenda V7 byla představena před dvěma lety, letos však přibyla verze, jejíž stylová čistota bere dech. V7 Clubman Racer je téměř věrná kopie závoďáků 70. let, kterými se Italové bránili masivnímu nástupu japonců.

Popisovat takovou nádheru skoro nemá smysl. Obzvláště krásná je pochromovaná závodní nádrž s klasickým ornamentem, letícím orlem. Kapotáž je podle tvůrců inspirovaná modelem 850 Le Mans.

Svody ostrého výfukového potrubí Arrow jsou omotány hliníkem s textilní vrstvou kvůli odvodu tepla. Nechybí ani stavitelná řídítka a odnímatelné stupačky spolujezdce pro ty největší individualisty.

Stavbou Clubman vychází z loňské evoluce V7 Café, u závodní repliky ale najdeme některé změny: širší zadní gumu (140/70) - obě gumy mají sportovnější profil, decentní zrcátka jsou až na konci řídítek a vzadu dvojicí zadních tlumičů Bitubo.

Tak trochu ve stínu těchto skvostů zůstala na stánku i další novinka. Cestovní model Norge GT obdržel jako poslední z velkých modelů také osmiventilový motor, hodnota nejvyššího výkonu přeskočila stovku koní a hned je tu sportovnější projev i na delší cesty.

Zbývající modely většinou mají nově namíchané barvy, což je sport, který Guzzi ovládá snad nejlépe ze všech výrobců. Po téměř deseti letech se vrací na scénu efektní odstín Rosso Mandello, letos na naháči Griso 8V SE.

Moto Guzzi Griso 8V SE

Moto Guzzi Griso 8V SE

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Na pražském koupališti Džbán se sešli majitelé skútrů Vespa
VIDEO: V Praze je vosí rojení. Slavné vespy mají sraz

Tento víkend se čeká v Praze vosí rojení. V Campu Džbán se koná tradiční mezinárodní sraz motocyklů Vespa z celé Evropy. PragoVespa 2017 je největším srazem...  celý článek

Honda CMX 500 REBEL
Rebel je hodný jako beránek. Ideál pro slečny i motorkářský potěr

Rebelem je obvykle nazýván jedinec, který si neláme hlavu se zákony a pravidla mu mnoho neříkají. Prostě někdo, kdo umí tak trochu zlobit. Je tohle ale...  celý článek

BMW K 1600 GT
BMW K 1600 GT

r.v. 2016, naj. 22 500 km
509 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.