Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velké překvapení: Motocykl roku 2016 není Africa Twin

  11:00aktualizováno  11:00
První místo v anketě Motocykl roku 2016 v České republice získala Yamaha MT-10. Předpokládaný favorit všech odborníků a novinářů, Honda Africa Twin, překvapivě propadl v hlasování veřejnosti. Vyhrál sice v kategorii Cestovní enduro, ale v celkovém pořadí se po součtu všech hlasů umístil až na celkovém čtvrtém místě.

Yamaha MT-10 | foto: Jan Altnerpro iDNES.cz

V anketě Motocykl roku, vyhlašované motocyklovou sekcí Svazu dovozců automobilů, se sčítají poměry hlasů odborné poroty a hlasování veřejnosti.

A právě hlasy veřejnosti letos pořádně zamíchaly předpokládaným pořadím a z celkového počtu 31 nominovaných motocyklových novinek na českém trhu pro sezonu 2016 poslaly do vedení motocykl Yamaha MT-10.

Tento model se představil na podzimní výstavě v Miláně a svou konstrukcí a motorem do velké míry vychází ze špičkového superbiku Yamaha YZF-R1, který byl zvolen motocyklem roku vloni.

Horký favorit všech odborníků, Honda Africa Twin (test zde), sice s přehledem získala prvenství v pořadí od odborné poroty, ale na celkové vítězství do nestačilo.

Fotogalerie

Při pohledu na výsledky hlasování veřejnosti se ukázalo, že nejpopulárnější motocykly jsou ty nejvýkonnější a nejrychlejší.

Na první tři místa celkového pořadí se dostaly pouze motocykly s výkonem přes 160 koní. Proti nim zkrátka africa s lehce terénním nádechem a „pouhými“ devadesáti koňskými silami neměla šanci.

Při slavnostním vyhlášení během závěrečného galavečera na brněnském výstavišti se rozdávaly i další poháry za vítězství v celkem sedmi kategoriích. První místo v nejobsazenější kategorii Naked získala již zmíněná Yamaha MT-10.

V kategorii Klasik, která zahrnuje cruisery, choppery i v poslední době hodně populární customy, si odváží prvenství Ducati XDiavel. I tady se vyplatila sázka na výkon, jezdec s ležérně odloženýma nohama dopředu na „předkopy“ si může otočením plynové rukojeti pustit na zadní kolo výkon 165 koní.

Jako nejlepší nová Sportovní silniční motorka pro 2016 vyšla z ankety Kawasaki Ninja H2R s přeplňovaným motorem a neuvěřitelným výkonem přes 300 koní. V kategorii Cestovní silniční motorky pak vyhrál sportovní cesťák Suzuki GSX S 1000 FA.

Mezi cestovními endury vyhrála již zmíněná Honda Africa Twin. K motocyklům patří i skútry, v kategorii velkých maxiskútrů zvítězila Yamaha TMax. U skútrů do 125 ccm, které lze řídit i s řidičákem na osobní automobil, nejvíce hlasů získal stroj Kawasaki J125.

Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí nabídka ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a...  celý článek

Další z rubriky

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.