Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motocyklového dědečka zkrotí jen zkušený šofér

  16:14aktualizováno  16:14
O víkendu se v Jičíně konalo veteránské setkání Loukotě a řemeny, čtvrtého ročníku se zúčastnilo na čtyřicet strojů z Česka, Německa, Rakouska či Holandska. Jičínské setkání má podmínku - veškeré přihlášené automobily musí být vyrobeny do roku 1918.

Sraz veteránů Loukotě a řemeny - O víkendu se v Jičíně konalo veteránské setkání Loukotě a řemeny, čtvrtého ročníku se zúčastnilo na čtyřicet strojů z Česka, Německa, Rakouska či Holandska. Jičínské setkání má podmínku - veškeré přihlášené automobily musí být vyrobeny do roku 1918. | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Přestože mají unikátní řemenem poháněné motocykly z počátku minulého století nemalou hodnotu, účastníci sobotního veteránského setkání v Jičíně si nemuseli dělat starosti, že by jim s jejich strojem mohl nějaký nenechavec ujet.

Sraz veteránů Loukotě a řemeny

Uvést takového motocyklového dědečka do pohybu vyžaduje notnou dávku zkušeností i jezdeckého umění. "Tenhle motocykl mohu klidně nechat stát na ulici, protože vím, že mi s ním nikdo neodjede. Bez znalosti funkce všech páček ho nikdo neuvede do pohybu," vysvětloval jeden z účastníků víkendového veteránského setkání Loukotě a řemeny Petr Hošťálek z Českých Budějovic. Provozovatel Jihočeského motocyklového muzea se po Českém ráji vozil na německém stroji NSU z roku 1923.

Sraz veteránů Loukotě a řemeny

"Nikdo z dnešních motorkářů si už nedovede představit, že by musel správně načasovat zapalování a za jízdy podle citu seřizovat předstih nebo dolaďovat bohatost směsi v karburátoru. Na ovládání takového stroje musí být člověk opravdu šofér," upozorňoval Hošťálek.

Víkendové akce pořádané už počtvrté jičínským Vetran Car Clubem se zúčastnilo na 40 strojů z Česka, Slovenska, Německa, Rakouska a Holandska. "Proti loňsku je tu prakticky dvojnásobek úžasných řemenových staříků. Vidět tolik unikátních strojů na jednom místě, to je neuvěřitelný zážitek," pochvaloval si Hošťálek.

Jičínské setkání je ojedinělé i v rámci Evropy. Veškeré přihlášené automobily totiž musí být vyrobeny do roku 1918.

Sraz veteránů Loukotě a řemeny

Motocykly mohou být o několik let mladší, ale musí mít pohon zadního kola řemenem. "Běžných akcí pro veterány se obvykle účastní mnohem mladší stroje, kterým se nemůžeme rovnat. A jízda na chvostu potom ztrácí svoje kouzlo," řekl jeden z pořadatelů Michal Geisler, "hlavní zásada setkání tedy zní - žádné závodění! Vždy se chceme jen příjemně povozit krásnou krajinou Českého ráje."





Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Další z rubriky

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.