Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motokrabice budoucnosti: nUCLEUS

aktualizováno 
Různých variací na téma "motocykl budoucnosti" existuje bezpočet. Jednou z těch na první pohled zajímavějších je projekt nUCLEUS z americké designérské dílny Nonobject.

nUCLEUS | foto: NONOBJECT

Motocykl, na první pohled připomínající krabici, do které je stroj zabalen, má na svědomí srbský rodák Branko Lukic. Ten ještě s pár designéry tvoří skupinu Nonobject výraznou především díky svému minimalismu.

Minimalismus je zřejmý i na Brankově motocyklu. Kapotáž tvoří pouze tvarované desky z lehkých, ale pevných kompozitových vláken. Z těch vyčnívají pouze stupačky a řídítka, ale ani ty neruší celkovou tvarovou celistvost.

Podle autora má navíc velká plocha výhodu snadné aplikace různých výtvarných motivů (nápisy, malby, barvy...). Horní pohled odhaluje ještě tvarované sedlo a rychloměr. To je ale vše, co oko kolemjdoucího spatří. Vše ostatní je ukryto uvnitř. Tedy ještě jsme zapomněli na přední a zadní světlomety. Ty jsou tvořeny z LED diod.

S velkým odporem vzduchu si autor poradil průřezy v přední i zadní části kapotáže, kudy může vzduch volně proudit a zároveň i chladit pohonnou jednotku. Branko ale nenamaloval pouze krabici s řídítky a náznaky dvou kol. Navrhl i vnitřek, který by měl tvořit kompozitový rám společně s elektromotorem. Motocykl tak nebude produkovat žádné emise.

Zajímavě je řešeno i hydraulické odpružení, při jehož konstrukci se Branko Lukic určitě inspiroval francouzským Citroënem. Pokud je totiž motocykl zaparkován s vypnutým motorem, "sedí" spodní hranou kapotáže na zemi.

Jakmile se nastartuje, odlepí se od země, vysunou se kola a sedlo do pohotovostní polohy. Motocykl nUCLEUS zatím existuje jen jako digitální vizualizace, autoři z dílny Nonobject ale věří, že jednou budou takovéto motocykly brázdit naše silnice.

nUCLEUS

Další novinky najdete v Českých Motocyklových Novinách

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Macan Turbo
Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový...  celý článek

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.