Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motokrabice budoucnosti: nUCLEUS

aktualizováno 
Různých variací na téma "motocykl budoucnosti" existuje bezpočet. Jednou z těch na první pohled zajímavějších je projekt nUCLEUS z americké designérské dílny Nonobject.

nUCLEUS | foto: NONOBJECT

Motocykl, na první pohled připomínající krabici, do které je stroj zabalen, má na svědomí srbský rodák Branko Lukic. Ten ještě s pár designéry tvoří skupinu Nonobject výraznou především díky svému minimalismu.

Minimalismus je zřejmý i na Brankově motocyklu. Kapotáž tvoří pouze tvarované desky z lehkých, ale pevných kompozitových vláken. Z těch vyčnívají pouze stupačky a řídítka, ale ani ty neruší celkovou tvarovou celistvost.

Podle autora má navíc velká plocha výhodu snadné aplikace různých výtvarných motivů (nápisy, malby, barvy...). Horní pohled odhaluje ještě tvarované sedlo a rychloměr. To je ale vše, co oko kolemjdoucího spatří. Vše ostatní je ukryto uvnitř. Tedy ještě jsme zapomněli na přední a zadní světlomety. Ty jsou tvořeny z LED diod.

S velkým odporem vzduchu si autor poradil průřezy v přední i zadní části kapotáže, kudy může vzduch volně proudit a zároveň i chladit pohonnou jednotku. Branko ale nenamaloval pouze krabici s řídítky a náznaky dvou kol. Navrhl i vnitřek, který by měl tvořit kompozitový rám společně s elektromotorem. Motocykl tak nebude produkovat žádné emise.

Zajímavě je řešeno i hydraulické odpružení, při jehož konstrukci se Branko Lukic určitě inspiroval francouzským Citroënem. Pokud je totiž motocykl zaparkován s vypnutým motorem, "sedí" spodní hranou kapotáže na zemi.

Jakmile se nastartuje, odlepí se od země, vysunou se kola a sedlo do pohotovostní polohy. Motocykl nUCLEUS zatím existuje jen jako digitální vizualizace, autoři z dílny Nonobject ale věří, že jednou budou takovéto motocykly brázdit naše silnice.

nUCLEUS

Další novinky najdete v Českých Motocyklových Novinách

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Ángel Nieto závodil v Brně naposledy v roce 1971, kdy vyhrál třídu do 125 ccm.
Závodní legenda Ángel Nieto je v kómatu, srazilo ho auto

Třináctinásobný mistr světa v závodech silničních motocyklů Ángel Nieto je po nehodě na čtyřkolce v umělém spánku v nemocnici. Sedmdesátiletý legendární jezdec...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.