Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motonovinky pro příští rok: Honda odkryla karty první

  9:10aktualizováno  9:10
Největší světový výrobce motocyklů představil v měsíčním předstihu před prvním z podzimních veletrhů několik modelů pro rok 2009. První dva supersporty jezdí s ABS, krosová CRF450R dostala vstřikování.

Novinky pro rok 2009: Honda CBR | foto: Honda

Honda se k tomuto kroku odhodlala jako první, i když zdaleka neodtajnila vše a ty hlavní "pecky" si schovává na pozdější dobu. Hlavní novinkou je představení dvou inovovaných hlavních supersportů – CBR600RR a CBR1000RR Fireblade - od příštího roku nabízených také ve verzi s ABS.

Novinky pro rok 2009: Honda CBR

První nezávislé reference na fungování ABS, speciálně vyvinutého pro supersportovní motocykly, už známe. Většina testovacích jezdců, včetně závodníků, byla jeho chováním velmi (mile) překvapena. Což je nutno brát jako velkou pochvalu, neboť málokdo z expertních jezdců je ochoten nechat si zasahovat do řízení - což dnes i u motocyklů celkem běžně používané ABS (např. na cestovních strojích) celkem významně dělá. Bylo jasné, že u supersportů bude muset být hranice, kdy protiblokovací systém zasáhne, posunuta opravdu na kritickou mez, přesto musela jezdci v případě nutnosti pomoci.

Honda tento sytém vyvinula a představila nejprve pro CBR600RR, nyní přijíždí jako volba i pro populárního "fároše" neboli model CBR1000RR Fireblade. Více o ABS pro supersportovní motorky zde. Pro kaskadéry bude asi zajímavá informace, že brzdový systém obou novinek prakticky neumožňuje tzv. stoppie, tedy jízdu po předním kole.

Novinky pro rok 2009: Honda CBR

Honda tak opět udělala další krok k naplnění svého předsevzetí mít u všech svých velkoobjemových modelů ABS do roku 2010.

Standardní modely obou supersportů bez ABS zůstávají u šestistovky i litru v nabídce, cenová diference by měla být kolem 20 000 korun.

Výkonově ani hmotnostně se parametry obou nejsportovnějších hond nezměnily, CBR600RR má výkon 120 koní při 13 500 otáčkách za minutu a provozní hmotnost 184 kg, fireblade 178 koní při 12 000 otáčkách a hmotnost 199 kg. Verze vybavené ABS však celkem významně ztěžkly, šestistovka o 10 kilogramů a tisícovka dokonce o 11 kg.

Další změny u obou supersportů jsou drobnějšího rázu: fireblade má nové zadní blinkry, lehce přepracovanou kapotu, matně černý motor a nová barevná schémata, u CBR600RR je změn o něco více. Nové blinkry, písty, hlava válců, výfukové ventily pocházející z fireblada, lehčí třmeny přední brzdy, zlepšený průběh křivky točivého momentu mezi 8 a 12 tisíci otáčkami, jiný tvar výfuku a rovněž drobné designové úpravy. Mezi novými kamuflážemi nalezneme mimo jiné netradiční kombinaci černé a zelené nebo limitovanou sérii v bílé s výraznými modrými prvky.

Vedle lépe brzdících supersportů byly představeny ještě dva vylepšené motokrosy. Vlajková ostrá terénní loď, CRF450R, dostala elektronické vstřikování. Další změnou je snížení hmotnosti o 1,8 kg, na které se podílejí zmenšená nádrž, nová kliková skříň nebo přepracovaný rám, dále tu máme spoustu designových změn snad poloviny komponentů.

Novinky pro rok 2009: Honda CFR

Čtyřistapadesátka má ještě nižší spotřebu a rychleji startuje – pokud by to závodníkům bylo málo, v záloze je také nový HRC kit. Výkon je 56 koní při 8 500 otáčkách, provozní hmotnost necelých 107 kg. Druhý motokros, který doznal úprav, je CRF250R. Také zde najdeme nový design motoru a rámu, hmotnostní úspora proti předešlé verzi je ale jen minimální – 100 gramů.

Na další novinky od Hondy si budeme muset počkat asi měsíc do kolínského veletrhu. Zvědavcům ale také sdělila, které modely zůstanou v dalším roce beze změn (kromě barev). Jedná se o Gold Wing, DN-01, letošní motocykl roku v ČR CB1000R, obě verze menšího cruiseru VT750 Shadow, velký skútr Silver Wing a menší ANF125 Innova.

S touto pomocí lze odvodit, které nové hondy nás letos na podzim ještě mohou překvapit. Dost se šušká o novém sportovním cesťáku VFR (některé zdroje dokonce mluví o pětiválcovém motoru), velmi pravděpodobně se něco uděje u naháčů střední třídy a za pozornost stojí, že Honda u nás aktuálně nemá v nabídce žádný těžkotonážní cruiser...

Autoři:


Témata: veletrh, ABS, Dům roku, Honda


Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Masivní odlitek z hliníkové slitiny tvoří páteř japonského supersportu.
Slavná Honda CBR Fireblade slaví, dnes je to počítač na kolech

Model Fireblade slaví v letošní sezoně neuvěřitelné pětadvacáté výročí své existence. A protože čtvrt století je skutečně slušný kus života, rozhodla se Honda...  celý článek

Asi netřeba dalšího přesvědčování, že ani yamaha se v terénu neztratila.
Velký test: scramblery jsou dnešní hit do terénu i na frajeření

Který scrambler je nejlepší? Ten postavený v ateliéru, nebo ten koupený jako nový sériový model? Kromě otestování na běžných českých silnicích jsme naložili...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.