Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motootázky

aktualizováno 
1. V technických parametrech mojí Škody Felicia 1.3 MPI z roku 1997 je uveden kroutící moment 106 Nm při 2600 ot/min. Avšak při žádném z několika měření jsem zmíněné hodnoty nedosáhl, vždy byl výsledek horší.

Rudolf Dreithaler z mladoboleslavské Škody Auto se domnívá, že čtenář odlišné hodnoty kroutícího momentu u felicie zjistil pravděpodobně na válcové zkušebně. "Tuto metodu lze považovat spíš za informativní, neboť naměřený výkon na kolech se přepočítává na výkon motoru, což bývá nepřesné," konstatuje Rudolf Dreithaler, který za jediný správný způsob považuje měření na motorové brzdě. "Podmínkou měření je také stejný stav sacího a výfukového traktu, jako je ve voze. Zároveň je třeba zaznamenávat i další důležité veličiny - hodnoty předstihu, teploty výfukových plynů a podobně," uvádí Rudolf Dreithaler a připomíná, že při správném měření může motor Škody Felicia 1.3 MPI podle platných norem mít tolerance ve výši plus minus pěti procent ve výkonu a u točivého momentu se tolerance může pohybovat v rozmezí plus pět až minus šest procent. Také Jaroslav Myslík, technik plzeňské firmy Auto CB, která patří k nejvýznamnějším dealerům škodovek v západních Čechách, předpokládá, že různé výsledky nevzešly z motorové brzy. "Ta jediná je směrodatná," prohlašuje Jaroslav Myslík.

2. Nechal jsem Škodu Felicia 1.3 upravit pro pohon propanbutanem. Ten má oktanové číslo 100, a je tedy podle mého názoru v motoru stavěném na 95 oktanů nevyužit. Bylo by vhodné - a s jakými důsledky - zvýšit kompresní poměr snížením hlavy motoru?

Rudolf Dreithaler informuje, že škodovku lze k pohonu na propan-butan přestavět až po záruční době na vozidlo, jinak záruka padá. "V případě zásahů do karoserie končí i prodloužená záruka na karoserii pro místa přestavbou dotčená," sděluje Rudolf Dreithaler. "Upravovatel auta přebírá v plném rozsahu veškeré záruky za změny na vozidle plynoucí z jeho přestavby na alternativní pohon." Tomáš Hanzl, předseda LPG-klubu, který sídlí v Brandýse nad Orlicí a sdružuje motoristy využívající k pohonu vozidel propanbutan, zmíněné úpravy hlavy motoru v žádném případě nedoporučuje. "Oktanové číslo je dáno poměrem propanu a butanu, který nemusí být v každém palivu stejný," doplňuje Tomáš Hanzl. "Navíc upravené auto nejezdí jen na LPG, ale také na benzin, takže by mu snížení hlavy mohlo ublížit."


Autor:


Témata: Normy, Škoda, Škoda Auto


Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.