Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motootázky

aktualizováno 
V MF DNES jste 27. září psali o rizicích úředně neschválených motoristických doplňků a já jsem v té souvislosti slyšel, že Česko je v přístupu ke zmíněným výrobkům spolu s pověstně důkladným Německem v Evropě nejpřísnější.
V MF DNES jste 27. září psali o rizicích úředně neschválených motoristických doplňků a já jsem v té souvislosti slyšel, že Česko je v přístupu ke zmíněným výrobkům spolu s pověstně důkladným Německem v Evropě nejpřísnější. A dokonce ještě tvrdší než Němci jsme v tom, že oficiálně neuznané motoristické zboží zakazujeme prodávat, zatímco oni se o obchod s ním nezajímají. Není taková přísnost zbytečná?
Jaroslav V., Plzeň

Motoristické příslušenství sledují v kvalitě a bezpečnosti všechny vyspělé evropské země a například v Německu vydává tamní TÜV - technický a zkušební úřad s velkou autoritou - k prověřenému zboží certifikáty a veřejnost se za dlouhé roky naučila nemontovat na svoje motorová vozidla výrobky bez uznání - certifikátu TÜV. "Je to svým způsobem opatrnost: při nehodě s motorovým vozidlem s neschváleným příslušenstvím či nepovolenými úpravami pojišťovny v Německu zásadně omezují náhrady škod, řidiči dokonce hrozí trestní odpovědnost," vysvětluje Josef Pokorný, který se zabývá schvalováním motoristických doplňků na Ministerstvu dopravy a spojů České republiky. "Němečtí řidiči to za dlouhé roky takové praxe dobře vědí a preventivně se chrání, zatímco v tuzemsku mnozí lidé pořád ještě při nákupu doplňků preferují cenu před vším ostatním. Rovněž zdejší trh je specifický tím, jak je zaplaven levným a nekvalitním zbožím, které by se v obchodech s motoristickým sortimentem ve vyspělých západoevropských zemích vůbec nemohlo objevit. Proto považuji zákaz neschválených motoristických doplňků v česko za plně opodstatněný." Josef Pokorný předpokládá, že zdejší motoristy začnou vychovávat také pojišťovny, které budou hledat stále důkladněji každou cestu, jak ušetřit na náhradě škod. Ostatně - pojišťovny mají už nyní právo na regres od pojištěného, pokud způsobil nehodu vozidlem, se kterým neměl podle platných předpisů - tedy při použití neschválených částí - jet. "Také trestní stíhání za dopravní neštěstí kvůli nepovolenému motoristickému příslušenství už začínají," doplňuje Josef Pokorný. "Vím třeba o případech vážných nehod kvůli neschváleným závěsným zařízením. U soudu s největší pravděpodobností skončí nehoda chodce s automobilem vybaveným zakázanými mračítky světel. Chodec tvrdí, že vůz svítil méně než ostatní, a že jej tudíž neviděl. Není bez naděje, že s tou verzí uspěje a vymůže značné náhrady škod od řidiče, který automobil nepovoleným způsobem upravil."

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.