Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motootázky

aktualizováno 
V tomto roce mě čekají delší služební cesty do Německa, a proto se zajímám o to, jaké pokuty tam řidičům hrozí za dopravní přestupky.
V tomto roce mě čekají delší služební cesty do Německa, a proto se zajímám o to, jaké pokuty tam řidičům hrozí za dopravní přestupky.
Karel B., České Budějovice

Odpověď není jednoznačná. Zatímco například Velká Británie má výši pokut za jednotlivé delikty přesně danou, zveřejněnou a obecně dodržovanou, patří Německo k zemím, kde trest za dopravní přestupek mohou ovlivnit okolnosti jeho spáchání a přístup policisty. Přesto lze alespoň orientačně vyjít z informací, které na dané téma soustředil Ústřední automotoklub České republiky s využitím zpráv z německé partnerské organizace ADAC: například porušení zákazu zastavení stojí 30 německých marek, parkování na chodníku nebo stezce pro cyklisty je za 20 až 40 marek a třeba na místě vyhrazeném pro invalidu za 75 marek. Za překročení povolené rychlosti o deset kilometrů v hodině se platí deset až 20 marek, ovšem za jízdu rychlejší o 16 až 20 kilometrů v hodině už hrozí pokuta 60 až 75 marek a zvlášť závažné delikty jsou pokutovány částkou až 200 marek. Za překročení povolené rychlosti v obci o 41 až 50 kilometrů v hodině je pokuta až 250 marek a za jízdu na červenou až 400 marek. Nesprávné předjíždění může přijít až na 75 marek a neoprávněné zastavení na dálnici - i kdyby tak řidič učinil kvůli tomu, že mu došel benzin - může přinést pokutu až 60 marek. Nezapnutý bezpečnostní pás je za 60 marek a za nejvážnější přestupky, kupříkladu za jízdu pod vlivem alkoholu, hrozí postih od 200 až do 1500 německých marek a zákaz řízení na území Německa. A jedna zajímavost: za neslušná gesta či nadávky jinému řidiči je pokuta od 400 až do 12 000 marek. Pozor také na odlišnosti v dopravních předpisech. Informace o nich lze získat kupříkladu v ÚAMK v Praze na telefonu (02) 61104 333.
Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.