Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motootázky

aktualizováno 
Silniční předpisy vyžadují ochrannou přilbu pro řidiče i spolujezdce na motocyklu i na mopedu bez ohledu na to, jakou rychlostí stroj jede.
Silniční předpisy vyžadují ochrannou přilbu pro řidiče i spolujezdce na motocyklu i na mopedu bez ohledu na to, jakou rychlostí stroj jede. Mnozí motoristé ted' proto přilby shánějí a přitom se často v obchodech setkávají s omezenou nabídkou velikostí. Jaký je vlastně velikostní sortiment motocyklových přileb?
Karel V, České Budějovice

Výroba ochranných přileb je vskutku bohatá - podle přehledu, který zveřejnil Ústřední automotoklub, by se zmíněné zboží mělo nabízet v osmi velikostech. Ty vycházejí z obvodu hlavy, který se měří v centimetrech přes čelo a nad ušima jezdce. Označení XXS přitom znamená obvod 51 až 52 centimetrů, XS je 53 až 54 centimetrů, S symbolizuje 55 až 56 centimetrů, M představuje 57 až 58 centimetrů, L značí 59 až 60 centimetrů, XL je 61 až 62 centimetrů, za XXL se skrývá 63 až 64 centimetrů a XXXL znamená 65 až 68 centimetrů. Speciální přílby jsou i pro děti. Přilba má být spíš těsnější, ale nesmí nikde tlačit. A pozor neměla by se dát přetáhnout zezadu dopředu při upnutém podbradním řemínku. "Nevadí, když jde přilba hůř nasadit přes uši, neboť je v tomto místě úzká," upozorňují odborníci Ústředního automotoklubu a připomínají další zásady: Důležitý je pocit po nasazení. Přilba nesmí na hlavě vlát, když člověk po zapnutí prudce otáčí hlavou ze strany na stranu. Ideální je, když jezdec může přilbu vyzkoušet při jízdě alespoň dvě až tři hodiny. Někdy totiž začnou po delší jízdě bolet uši. Při výběru velikostí je dobré počítat s tím, že se přilba používáním časem zvětší - vytlačí - asi o půl čísla
Autor:




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.