Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motoparagrafy

aktualizováno 
-
Jak rychle lze jet po dálnici nebo silnici pro motorová vozidla ležící v obci?
Miroslav. Ch., Zdonov

Pro zmíněné komunikace stanoví pravidla rychlost nejvýše 80 kilometrů v hodině. Ovšem značkou B 20a "Nejvyšší dovolená rychlost" může být povolena - takzvanou místní úpravou - i rychlost vyšší.

Dostal jsem pokutu za to, že moje vozidlo stálo dvěma koly na chodníku. V zákazech zastavení a stáni vypočítaných v pravidlech silničního provozu jsem však stání na chodníku nenalezl. Rad bych věděl, co znamená zákon číslo 200/1990 Sb., uvedený na trestním bloku. Pokud jde o jakousi "městskou" vyhlášku, nemůže snad mít větší platnost než pravidla. Mám pravdu?
Bohumil. N., Znojmo

Pravidla přikazují řidiči stát jen vpravo ve směru jízdy co nejblíže k okraji silnice. Chodník je samostatný druh pozemní komunikace, který není součástí silnice. Z toho pak jednoznačně vyplývá, že řidič stojící třeba jen částí vozidla na chodníku jedná proti pravidlům, protože stojí jinde než u okraje silnice. Zákon číslo 200/1990 Sb. pojednává o přestupcích a stanoví sankce za jejich porušení. Jde tedy o obecně závazný předpis, nikoliv o městskou vyhlášku. Kde mohu v autě převážet psa?
Martin. U., Karlovy Vary

Pravidla vyžadují, aby při přepravě živých zvířat nebyla ohrožena bezpečnost řidiče nebo osob ve vozidle ani bezpečnost silničního provozu. Pes volně sedící na předním sedadle se mnohdy chová zcela nečekaně, a může tak nepříznivě ovlivnit jednání řidiče. Proto takováto přeprava není v souladu s pravidly. Vhodnější je přepravovat psa na zadním sedadle - menšího ve vhodné schránce a většího s využitím speciálního bezpečnostního pásu.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.