Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motoparagrafy

aktualizováno 
-
Při jízdě osobním automobilem jsem se střetl s divočákem, který přebíhal přes silnici. Na vozidle mi vznikla téměř desetitisícová škoda. Kdo ji nahradí?
Rudolf B., Vrbno pod Pradědem

Při střetu s volně žijící zvěří se lze domáhat náhrady vzniklé škody jen na základě uzavřeného havarijního pojištění. Pokud je vlastník vozidla neuzavřel, nemůže uplatňovat nárok na náhradu škody, a opravu tedy bude platit ze své kapsy. Zmíněné případy nejsou kryty povinným ručením, jak se mnozí motoristé mylně domnívají.

Kdo dal motoristům povinnost napsat na dálniční nálepku státní poznávací značku vozidla?
Josef. P., Nehvizdy

Stanoví tak nařízení vlády číslo 146/1999 Sb., které upravuje výši poplatku za užívání dálnic a silnic pro motorová vozidla. Údaj o státní poznávací značce vyznačí řidič motorového vozidla nebo jízdní soupravy na nálepce nejpozději před jejím přilepením.

Soud mně zakázal řízení motorových vozidel. V době, kdy jsem si odpykával trest, jsem ale nutně potřeboval s autem jet do nedaleké obce a cestou jsem měl dopravní nehodu s jiným vozidlem, které jsem poškodil. Jak to bude s náhradou škody? Zaplatí ji pojišťovna z mého povinného ručení?
Roman. N., Brušperk

V dané záležitosti skutečně pojišťovna zaplatí majiteli poničeného auta škodu z tazatelova zákonného pojištění, ovšem bude žádat vrácení částky, kterou poskytla poškozenému. Bude se jednat o takzvaný regres vůči neukázněnému řidiči. Zákon o povinném pojištění vozidel totiž stanoví, že pojišťovna má nárok na náhradu částek vyplacených poškozenému, pokud škůdce řídil vozidlo v době, kdy mu řízení bylo zakázáno.

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.