Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motoparagrafy

aktualizováno 
Když odmítnu zaplatit blokovou pokutu v místě pře stupku, dostane se věc k projednání ve správním řízení na policejním dopravním inspektorátu. Mohou mi tam uložit vyšší pokutu, než požadoval policista na silnici?
Bohuslav K., Praha 1

V takovém případě není dopravní inspektorát vázán původním stanoviskem policisty,a může tedy uložit pokutu vyšší, nebo dokonce zákaz řízení motorových vozidel. Jde totiž o samostatné projednávání dopravního přestupku, při kterém neplatí zákaz tzv. reformatio in peius (zákaz změny k horšímu). Tuto zásadu lze uplatnit až v odvolacím řízení.

Při řízení motorového vozidla nesmím rozsvítit dálková světla, pokud je komunikace dostatečně a souvisle osvětlena. Co si pod tímto pojmem mám představit?
Jaroslav O., Nový Bor

O dostatečném a souvislém osvětlení vozovky jiným světelným zdrojem než světlomety vozidla lze hovořit v případě,kdy v delším úseku silnice - nejméně na několika stech metrech - světelné kužele jednotlivých lamp pouličního osvětlení spolu souvisí natolik, že mezi nimi nezůstává žádná část silnice neosvětlena. Na vozovce tedy nejsou temná místa a vozovka je osvětlena v celé šířce. V takové situaci je řidič povinen přepnout na potkávací světla. Zásadně je nepřípustné jet jen s obrysovými světly,což platí i ve městech a v ulicích s dobrým veřejným osvětlením.

V celém průtahu obcí je dopravní značkou zvýšena nejvyšší povolená rychlost na 70 kilometrů v hodině. V části zmíněné silnice však nyní kvůli stavebním pracím omezili rychlost na 40 kilometrů v hodině. Jaká rychlost je přípustná po projetí zmíněného úseku s nižší rychlostí?
Jiří B., Zlín

Jakmile vozidlo mine dopravní značku označující konec úseku se sníženou rychlostí, smí řidič opět jet rychlostí do 70 kilometrů v hodině.

Může být vozidlo stojící za snížené viditelnosti označeno jen vnitřním osvětlením, když selže parkovací světlo?
František H., Mikulášovice

Rozsvícení vnitřního (stropního) osvětlení vozidla ve zmíněném případě nestačí. Nezaručuje totiž, že ostatní účastníci provozu - řidiči i chodci - vůz včas a bezpečně postřehnou. Zmíněný způsob osvětlení by odporoval pravidlům, která požadují, aby za snížené viditelnosti bylo stojící vozidlo osvětleno na straně přivrácené ke středu silnice alespoň jedním světlem viditelným zpředu i zezadu. Toto světlo nesmí být umístěno dál než 400 milimetrů od bočního obrysu vozidla. K e zviditelnění vozidla rovněž nepostačuje osvětlení veřejným osvětlením nebo světlem reklamy či výkladu obchodu.
Autor:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.