Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motoparagrafy

aktualizováno 
Proč je pro vlečení motorového vozidla stanovena nejvyšší rychlost jízdy - konkrétně na 60 kilometrů v hodině?
Zdeněk J.
konkrétně na 60 kilometrů v hodině?
Zdeněk J., Medonosy

Pro vlečení motorového vozidla, které se pro poruchu nebo z jiných důvodů nemůže pohybovat vlastní silou, je stanovena hranice 60 kilometrů v hodině vzhledem k vyšším nárokům na řidiče vlečného i vlečeného vozidla, k odchylce techniky jízdy a především v zájmu bezpečnosti silničního provozu. Pokud to vyžadují okolnosti, zejména stav vlečeného vozidla, musí tomu řidič vlečného vozidla přizpůsobit i rychlost jízdy a snížit ji pod zmíněnou mez.

Po kolmém stání u chodníku se couváním zařazuji do provozu. Komu musím dát přednost v jízdě?
Václav R., Hradec Králové

Přednost je třeba dát těm účastníkům silničního provozu, kteří by mohli být couvajícím vozidlem ohroženi. Podle okamžité situace to mohou být nejen vozidla jedoucí v části vozovky, do které se couvající řidič zařazuje, ale i vozidla jedoucí v protisměru. Vždyť ta mohou třeba objíždět překážku nebo někoho předjíždět, a tak se dostat do jízdního pruhu, do něhož couvající řidič míří.

Je pravda, že v Německu platí pro jízdu ve špatném počasí zcela zvláštní podmínky?
Antonín K., Poděbrady

Je-li viditelnost snížena mlhou, sněžením nebo deštěm na vzdálenost pod 50 metrů, nesmí v Německu řidič jet rychleji než 50 kilometrů v hodině, pokud není žádoucí vzhledem k nepříznivým povětrnostním podmínkám rychlost ještě nižší. V zemi rovněž platí zásada, že na vozovce tak úzké, že by protijedoucí vozidlo mohlo být ohroženo, musí řidič jet natolik pomalu, aby mohl zastavit nejméně v polovině vzdálenosti, na kterou vidí.

Autor:




Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.