Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motoporadna

aktualizováno 
-
Na čtyři roky starou Škodu Felicii LXi jsem přesně podle návodu namontoval novou autoanténu. Během první jízdy mimo město mě při rychlosti asi 85 kilometrů v hodině zaskočil hvízdavý zvuk, jaký jsem dříve neslýchal. Může být namontovaná anténa zdrojem nepříjemného zvuku? Nebo mám hledat jinde?
Jiří L., Praha 8

Aerodynamický zvuk, který čtenář popisuje jako hvízdání, vzniká u některých hladkých prutů antén, a to i v případě, že jsou namontovány na automobil zcela přesně podle výrobcových pokynů. Při řešení problému je nejprve vhodné odšroubovat anténní prut a vyjet na zkušební jízdu. Pokud zvuk zmizí, je příčinou skutečně hladká anténa. V takovém případě odstraní nepříjemné hvízdání docela obyčejná výměna hladkého prutu za typ, který není hladký, nýbrž má po celé délce jakoby navinutý drát.

Před rokem jsem koupil starší dieselový Volkswagen Golf. Nyní má na tachometru asi 130 tisíc kilometrů, z nichž pouhých 15 tisíc jsem najel já. Poslední dobou se mi zdá, že vůz hůř startuje a akceleruje, z výfuku jde téměř bílý kouř. Spotřeba sice nevzrostla, ovšem žádná radost z takového cestování není. Nehlásí se motor o nákladnou generální opravu?
Jaroslav N., Ostrava

Bílý kouř vycházející z výfuku dieselového automobilu je typickým ukazatelem téměř zaneseného palivového filtru. Jeho výměna sice je u vznětových motorů dobrá vždy asi po 25 tisících kilometrech, ovšem čtenář mohl natankovat ne právě nejčistší naftu, a musí tedy čistič měnit dřív. Pokud tak učiní a potíže nezmizí, měl by s vozem navštívit autorizovaný diesel-servis. Trvající závada by totiž značila, že nečistotami je zanesený celý palivový systém, který je nutné kompletně vyčistit. Pokud je údaj na tachometru zmíněného golfu pravdivý, je do generální opravy motoru ještě daleko. Měl by totiž - při dodržení předepsané údržby - sloužit minimálně 250 tisíc kilometrů. A navíc: příznaky, že naftový vůz směřuje ke generální opravě motoru, jsou zcela jiné: automobil špatně startuje v chladném počasí, má zvýšenou spotřebu oleje i nafty a z výfuku vychází černý kouř.

Autor:


Témata: Škoda, Volkswagen


Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.