motoporadna

-
Od roku 1994 jsem se Škodou Favorit LXi bez potíží absolvovala téměř 50 tisíc kilometrů. Nyní vůz při ranních jízdách začal občas při dojezdu ke křižovatkám zhasínat. Sice znovu nastartuje bez problémů, ale já i tak ztrácím z jízdy příjemný pocit. Navíc mě přítel straší, že v autě je asi porouchaný řídicí počítač, jehož oprava prý je velmi drahá. Co s tím?
Anna Holá, Hradec Králové

Příčin uvedených nesnází může být více a není vyloučeno, že vadná je opravdu řídicí jednotka. To by ovšem byla ta nejhorší možnost, jejíž náprava u favoritu stojí kolem deseti tisíc korun. Protože se potíž poprvé projevila v zimě,tak je možné,že ji při solení silnic způsobila koroze některého z kontaktů elektrické instalace. U šestiletého auta už totiž může být pryžový kryt spoje poškozený,což mohlo do kontaktů pustit solanku. Pozná se to podle toho, že měděný kontakt má zelenou baru. Stačí kontakt očistit a problém by měl být pryč. Zmíněnou závadu ovšem může působit také porucha snímače otáček motoru či teplotního čidla, jejichž oprava stojí zhruba 1000 korun. S problémem je nejlépe navštívit značkový servis, kde mají k dispozici diagnostické přístroje. Není vyloučeno, že se závadou, která se vyskytuje jen občas, bude nutné jet do servisu opakovaně.