Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motoporadna

aktualizováno 
-
Šest roků jsem spokojen s naftovým Oplem Astra, ale v posledních týdnech zlobí startování: když už se zdá, že motor naskočí, tak poklesnou otáčky a snaha je marná. Proto vůz obvykle roztahuji. Výměna akumulátoru nepomohla. Nepotřebuje opravu motor, který má najeto přes 180 tisíc kilometrů?
Miroslav Hynek, České Budějovice

Popsané problémy nemusí mít na svědomí opotřebený motor, ani počet kilometrů tomu nenasvědčuje. Pravděpodobnější je závada startéru, který někdy přestává točit. Příčinou bývají nenamazaná ložiska nebo vyběhaná ložiska rotoru startéru. Problém je tedy dobré začít řešit u autoelektrikáře, který startér vyčistí a případně mu vymění ložska. Nevyplatí se otálet, neboť startéru hrozí ještě závažnější újma v podobě poškozeného vinutí. A jestliže promazání a pročištění je za stovky korun, oprava startéru stojí i přes deset tisíc korun. Při kvalitním startéru navíc tolik netrpí akumulátor.

Čtvrtým rokem podnikám s dieselovým Fordem Transit, se kterým jsem neměl potíže až do lednových mrazů, kdy motor začal ztrácet výkon a zvedla se spotřeba. Od té doby automobil zůstal méně výkonný zejména v kopcích. Neublížily motoru, který nemá víc než 130 tisíc kilometrů, mrazy?
Antonín Železný, Jihlava

Mrazivé počasí vozu neublížilo, spíš jen zvýraznilo závadu vstřikovacího systému paliva, která je pro motory s přímým vstřikem nafty téměř typická. Způsobuje ji opotřebená plochá vačka nebo špatně fungující nejčastěji popraskané - pružiny v rozdělovací hlavě rotačního vstřikovacího čerpadla. Potíže vznikají zhruba po 120 tisících kilometrech nejen u fordů, ale také u vozů jiných značek, a odstraní je jenom výměna zmíněné ploché vačky či pružin. Práci je dobré svěřit specializovanému diesel-servisu. S opravou se nevyplatí otálet, neboť při včasném zákroku obvykle stačí výměna vačky a pružin za zhruba sedm tisíc korun. Zato při delším cestování s vozem bez opravy se může poškodit celá rozdělovací hlava rotačího čerpadla a její výměna může stát až 25 tisíc korun.

Při ostřejším rozjezdu se z přední části mojí Škody Felicie 1.3 LXi ročníku 1996 ozývá klepavý zvuk, ale když se rozjíždím pomaleji, tak nic neslyším. Jinak se automobil chová normálně. Není porouchaná spojka?
Jaroslav Šimáček, Prachatice

Spojka nejspíš nebude příčinou zmíněných problémů. Zvuk připomínající zaklepání vzniká při prudším rozjezdu nejčastěji kvůli opotřebeným pryžovým lůžkům motoru (silentblokům). Ty pak umožňují pohyb motoru, který naráží do karosérie a vydává zmíněný zvuk. Potíže odstraní jen výměna pružného lůžka. Práci by měl dělat odborný servis, který má k dispozici speciální dílenské přípravky. Oprava stojí asi 1500 korun a vůz by se neměl v servisu zdržet déle než den.

Autor:


Témata: Ložisko, Ford, Škoda


Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.