Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motoporadna

aktualizováno 
-
Při vjíždění do garáže jsem na Škodě Felicia poškodil přední blatník. S kolegy v práci teď diskutujeme o tom, zda je lepší poničený díl vyměnit, nebo opravit.
Stanislav Nový, Otrokovice

Pokud je blatník jen mírně poškozený (neměl by být roztržený, silně deformovaný v profilovaných částech, či dokonce posunutý, což by značily změny ve vzdálenosti ke dveřím či kapotě), je zvláště u mladšího vozu lepší oprava. Zatímco výměna předního blatníku u felicie přijde zhruba na 6000 korun (nový blatník stojí 2000, práce karosáře 600 až 1000 a lak 2300 až 3000 korun), je oprava, zejména když ji motorista zvládne sám, levnější. Ale ušetří, i když vsadí na servis. Pro orientaci lze uvést, že hodina autoklempíře stojí od 300 do 600 korun a mírně poškozenému blatníku se dělník věnuje zhruba dvě hodiny. Cena laku se bude odvíjet od velikosti opravované plochy, ale dá se rovněž orientačně odhadnout asi na 1000 až 1500 korun. Druhou výhodou opravy je fakt, že se při ní nezničí protikorozní úprava vozu v místě uchycení blatníku k nosným dílům karoserie. Odborníci totiž soudí, že ani sebešikovnější klempíř při výměně blatníku nenahradí v dílně antikorozní úpravu, kterou automobil má z výroby. Rada platí dvojnásob pro zadní blatník, který je u většiny vozů přivařený a zasahuje až do střechy, zatímco blatník přední je k nosné části karoserie přišroubovaný. V tomto případě znalci doporučují náhradu pouze poničené plochy - opět kvůli zachování maximální části tovární antikorozní ochrany. Ta se totiž svařováním poškodí a navíc bývá s výměnou celého zadního blatníku nutný také nový lak na střeše vozu, což záležitost opět prodraží. K rozsahu opravy je však rozhodující slovo odborníka, který poškozené auto uvidí.
Autor:


Témata: Škoda


Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.