Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motoporadna

aktualizováno 
U Škody Felicia 1.3 LXi roku výroby 1996 začal po ujetí necelých 50 tisíc chvílemi škubat ohřátý motor. Nejprve to bylo mírné, ale cestou na dovolenou se potíže zvětšily. Vy měnil jsem zapalovací svíčky, ale závada trvá.
Josef Š., České Budějovice

Jednu z možných příčin zmíněných potíží - vadné zapalovací svíčky - už motorista odstranil. Ze zkušeností mechaniků z autorizovaných servisů Škoda však plyne,že častějším důvodem nepravidelného chodu motoru felicií bývá poškození některého z vysokonapěťových kabelů. Vadný kabel lze poznat podle toho, že koncovka kabelu na straně rozdělovače změní barvu ze zlatavé na nazelenalou, je jakoby potažená měděnkou. Stejnou barvu mívá také zdířka hlavy rozdělovače u poškozeného kabelu. Při poškození byť jen jednoho z kabelů doporučují odborníci vyměnit vždy celou sadu, která pro Škodu Felicia stojí zhruba 500 korun. Někdy ovšem bývá nutná také výměna hlavy rozdělovače,což opravu o dalších pár stovek prodraží. Při svépomoci je důležité věnovat pozornost správnému zapojení kabelů. Dobré je měnit kabely jeden po druhém, aby je amatérský opravář mezi jednotlivými válci nepomíchal.

Od předních kol Škody Felicia 1.3 LXi, která má za sebou 60 tisíc kilometrů, se ozývá nepříjemné houkání. Nejdřív bylo téměř neslyšitelné, ale poslední dobou, zejména po výměně pneumatik, výrazně zesílilo. Nejsou příčinou vadné pneumatiky?
Jaromír N., Nová Paka

Houkání od předních kol skutečně mohou působit pneumatiky - hlavně v případě,kdy při střídání kol se zimním vzorkem za letní motorista zaměnil předchozí postavení kol. Jinými slovy - kola nenamontoval tam, kde původně byla. Hluk však může pocházet také od vadného ložiska v náboji kola. Příčinu lze nejsnáze odhalit, když opravář vůz zvedne a rukou zatočí jednotlivými koly. Pokud je příčinou pneumatika, nebude slyšet nic. V případě,že potíže dělá ložisko, bude slyšitelné slabé houkání od roztočeného kola. Problém může signalizovat i jiný pravidelný zvuk, který od druhého kola s nepoškozeným ložiskem není slyšet. Závadu lze odstranit buď záměnou kol, nebo výměnou ložiska. V prvním případě to bude zdarma, ve druhém řešení vyjde na přibližně 1500 korun. Výměnu ložiska je lepší svěřit odborníkům.
Autor:


Témata: Ložisko, Hluk, Škoda


Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.