Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Motor superbu rozhoduje o dojmu z jízdy

  15:37
Tři vozy Škoda Superb prošly týdenním redakčním testem. K dispozici byly benzinové agregáty 1.8T a 2.8 a naftový 2.5 TDi. Ukázalo se, že motory nejen dávají rozdílnou dynamiku jízdě, ale velmi podstatně ovlivní jízdní vlastnosti i dojem z jízdy. Turbodiesel je silný tahoun, osmnáctistovka s turbem spíš mladistvý nadšenec a V6 2.8 30V propůjčuje pocity startujícího boeingu.

Rozdíl třídy
Dosavadní modely mladoboleslavské továrny se jako house za house řadily do logické řady a česká veřejnost je tak přijímala. Vždy se zájmem, ale jako nějakou samozřejmost. Superb je fenoménem, pro který je nejenom potřeba zpozornět víc než dříve, ale také se nechat potěšit, že teď je zase o jeden sakramentský důvod víc nestydět se být Čech. Ovšemže ti, kteří se za každou cenu drží nohama na zemi, připomínají, kolik společného s německými vozy superb má. Za jízdy je stabilní, budí pocit jistoty a jako správný zástupce vyšší střední nabízí patrnou úroveň noblesy. Po nastartování převezmou iniciativu utváření dojmů jednotlivé motory.

Může se hodit

Internetová nabídka nových i ojetých vozů Škoda Superb
Vyberte si vůz on-line! www.automodul.cz

Důstojný pan diesel
Jen ve volnoběžných otáčkách mírně zpozorní ucho znalce uvyklého poslouchat sotva šumící agregáty luxusních limuzín, protože superb přece jen dost charakteristicky naftově pobroukává. Za jízdy se vše přemění v basovou důstojnou kulisu. Kdo před usednutím do 2.5 TDi superbu ochutnal přeplňovaný nafťák octavie, zjistí, že to vůbec není podobné. Šestiválec superbu neprojevuje žádné extra nadšení babrat se s otáčkami pod 1500 za minutu, zato kolem dvou tisíc už ožívá a úplně nejlépe mu je tak kolem 2500. Ačkoliv v testech vyšel v porovnání s benziny jako "louda", řidiči na dálnici nebo při předjíždění to tak nepřijde. Dieselová varianta byla pro MF DNES k dispozici s manuální šestistupňovou převodovkou. Při síle motoru je třeba řadit často a pozorně, ale zato požitek při zařazení "šestky" za trochu toho šoférského namáhání stojí.

Snaživý levoboček
Benzinová přeplňovaná osmnáctistovka může po prvních ujetých kilometrech vyvolat dojem, že do superbu jaksi nepatří. Z uhlazeného vozu pro uvážlivé pány dělá "hbitou elektrickou městskou myšku". Takový pocit přirozeně musí pramenit z předchozí zkušenosti s "moudřejším" dieselem. Výkon obou je prakticky stejný (150 k na straně benzinu a 155 k u nafty), ale podle všeho váhový rozdíl - zhruba 120 kg -, který subtilnější benzin nemusí převážně na přední nápravě nosit, z něj dělá křepčejšího bratra. To, jak zkušební jezdci komentovali superb 1.8T, ovšem v žádném případě nesmí svést k dojmu, že vůz je neplnohodnotný. Zachovává si jistotu jízdy a nezávislé měření mu zvláště u akcelerace i brzdné dráhy proti turbodieselu "mírně fandí".

Spoutaná síla
Jako naprosto jedinečné hodnotili testéři MF DNES spojení superbu s motorem V6 2.8 30V. V atmosférickém benzinovém motoru je dynamika, síla, ale i zdravá aristokratická arogance. Znamená to, že takto poháněný superb necítí vůbec žádnou potřebu předhánět se s někým hned za semaforem. Neplýtvá exhibicionismem a pískáním pneumatik, nýbrž ve chvíli vhodné probudí pod kapotou ukryté peklo a mizí za obzorem. Redakce právě tímto vozem dopravila svou zpravodajskou posádku na ženevský autosalon a díky německé rychlostní toleranci na dálnici mohl superb se silným benzinovým pohonem prokázat, že na bezpečných úsecích považuje dvousetkilometrovou rychlost jako přijatelný cestovní standard. Spotřeba paliva se tou dobou ovšem standardu vymykala.

Měření MF DNES

vůz 2.5 TDi 1.8T 2.8 V6
Srovnání akcelerace (s)
0-100 km/h 11,1 10,5 9,8
0-1000 m 32,5 31,7 31,2
Elasticita (s)
50-90 km/h 8,4 9,9 10,3
80-130 km/h 16,1 19,9 15,9
Spotřeba (l) (město/mimo
město/kombinovaná)
10/5,4/7,0 11,5/6,5/8,3 14,3/7,3/9,9
Poznámka: měření provedla DEKRA

Testované Superby

Superb Elegance V6 2.5 TDI 114 kW 6-stup. mech.
Barva: Zelená Canadian metalíza
Interiér: Interiér Dignity - kombinace látka-kůže Vachette-Onyx /černá+černá/černá

Mimořádná výbava
Alarm s hlídáním vnitřního prostoru a zálohová siréna - PDA 8500 Kč
Hlavový airbag - PE0 13 000 Kč
Kola z lehkých slitin 7J x 17ET 37 Solid - PJ0 4000 Kč
Navigační systém s dynamickým modulem - RNA 76 000 Kč
Digitální soundpaket - 9VM 12 900 Kč
Signalizace vzdálenosti při parkování - 7X1 12 000 Kč
Příplatek za barvu 14 000 Kč
Cena mimořádné výbavy 140 400 Kč
Cena základní verze: 1 147 900 Kč
Celková cena včetně DPH: 1 288 300,00 Kč
Pohotovostní váha vozu: 1565 kg

Superb Elegance 1.8 Turbo 110 kW 5-stup. mech.
Barva: Modrá hlubinná metalíza
Interiér: Interiér Dignity - kombinace látka-kůže Vachette-Onyx /černá+černá/černá

Mimořádná výbava
Alarm s hlídáním vnitřního prostoru a zálohová siréna - PDA 8500 Kč
ESP - PFC 25 000 Kč
Hlavový airbag - PE0 13 000 Kč
Kola z lehkých slitin 7J x 17ET 37 Solid - PJ0 4000 Kč
Navigační systém s dynamickým modulem - RNA 76 000 Kč
Digitální soundpaket - 9VM 12 900 Kč
Signalizace vzdálenosti při parkování - 7X1 12 000 Kč
Příplatek za barvu 14 000 Kč
Cena mimořádné výbavy 165 400 Kč
Cena základní verze: 956 900 Kč
Celková cena včetně DPH: 1 122 300,00 Kč
Pohotovostní váha vozu:
1438 kg

Superb Elegance V6 2.8 142 kW 5-stup. mech.
Barva: Černá magická s perleťovým efektem
Interiér: Interiér "Victoria" - kůže Feinappa Onyx/ černá+černá/černá

Mimořádná výbava
Alarm s hlídáním vnitřního prostoru a zálohová siréna - PDA 8500 Kč
Hlavový airbag - PE0 13 000 Kč
Kola z lehkých slitin 7J x 17ET 37 Solid - PJ0 4000 Kč
Kožený paket (Feinappa) - PL1 25 000 Kč
Navigační systém s dynamickým modulem - RNA 76 000 Kč
Digitální soundpaket - 9VM 12 900 Kč
Signalizace vzdálenosti při parkování - 7X1 12 000 Kč
Příplatek za barvu: 11 000 Kč
Cena mimořádné výbavy: 162 400 Kč
Cena základní verze: 1 067 900 Kč
Celková cena včetně DPH: 1 230 300,00 Kč
Pohotovostní váha vozu: 1501 kg

 
Prognéza odhadce
Škoda Superb 1.8T, 2.8 V6, 2.5 V6 TDI
Reprezentativní škodovka je v současnosti kromě vozů Audi největší limuzína koncernu VW. I když vnějšími rozměry patří do vyšší střední třídy může konkurovat jak automobilům střední třídy i nejvyšší třídy. Tím je v dnešní konkurenci ojedinělá. Kvalitní dílenské zpracování ještě dnes není úplnou samozřejmostí. Poměr mezi užitnou hodnotou a cenou je relativně příznivý. Nejmenší amortizaci v závislosti na čase z pohledu výbavy můžeme předpokládat u verzí "Classic" a "Comfort". Příplatková výbava tradičně ztrácí nejvíce. Pokles hodnoty v závislosti na čase u všech tří motorových provedení můžeme očekávat vyrovnaný. Po pětiletém provozu a cca 140 000 najetých kilometrech klesne hodnota u 1.8T Elegance na cca. 384 000 (testovaná 425 000), 2.8 V6 Elegance 428 000 (testovaná 475 000), 2.5 V6 TDI 460 000 (testovaná 500 000).
TOMÁŠ MAJER, Autor je spolupracovníkem redakce

Autor:
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Nová auta mají povinně černé skřínky, data jsou chráněna před zneužitím

3. května 2024

Od léta budou mít všechna nová auta černé skřínky. EU vyžaduje záznam důležitých informací vozidla...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa

4. května 2024

Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...

Škoda Spartak vyjela na Prvního máje. Štramák vyžaduje zkušeného řidiče

8. května 2024

Jeden dodatečně montovaný stěrač se snaží, seč může, dva původní to vzdaly po patnácti minutách....

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Chrám luxusu v novém. Prošmejdili jsme nový Rolls-Royce Cullinan

7. května 2024

Exkluzivně Rolls-Royce vzdal krátce po premiéře svého dnes zdaleka nejprodávnějšího modelu snahu naučit...

Hvězda motorsportu v Praze. V Česku jezdil pod pseudonymem

7. května 2024

Na velkolepou, dva a půl tisíce kilometrů dlouhou cestu se o uplynulém víkendu vydala čtyřicítka...

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...