Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motorable

aktualizováno 
-
Koupil jsem pět let starý Hyundai Lantra 1.8 s více než 88 tisíci kilometrů na tachometru. K vozu původem z Německa jsem ale nedostal žádný záznam o servisních prohlídkách, dokonce nemám ani návod k obsluze. Kolega mě straší, že právě u mého automobilu je prý velmi dlouhý rozvodový řemen, který se občas poškodí. Je to pravda? Mám ho měnit preventivně, pokud vůz skutečně má zmíněné kilometry?
Vladimír Ort, Přerov

Nejen Hyundai Lantra 1.8, ale řada dalších osobních vozů s ventilovým rozvodem 2 x OHC má ozubené rozvodové řemeny dlouhé kolem dvou metrů. Ty opravdu bývají jak potvrzují odborníci ze značkových servisů - náchylné k poškození či nadměrnému vytažení, což může skončit těžkou havárií motoru. V daném případě - a samozřejmě v jemu podobných - je preventivní výměna na místě, byť servisní interval pro výměnu řemenového systému ventilového rozvodu je 60 tisíc kilometrů. Ale v situaci, kdy nelze zjistit, zda předchozí majitel práci zajistil, se nevyplatí riskovat. Výměnu zaslouží nejen řemen, ale také vodicí a napínací kladky. To dohromady stojí kolem deseti tisíc korun, zatímco oprava motoru poškozeného kvůli vadnému rozvodovému řemenu přijde nejméně na 50 tisíc korun. K problém u, kdy majitel nedostal k jetému vozu ani návod k obsluze, je třeba zjistit ve značkovém servisu předepsané servisní intervaly a vrátit se k jejich dodržování. Při nejistotách je rovněž dobrá preventivní výměna olejových náplní.

Autor:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.