Vladimír Ort, Přerov
Nejen Hyundai Lantra 1.8, ale řada dalších osobních vozů s ventilovým rozvodem 2 x OHC má ozubené rozvodové řemeny dlouhé kolem dvou metrů. Ty opravdu bývají jak potvrzují odborníci ze značkových servisů - náchylné k poškození či nadměrnému vytažení, což může skončit těžkou havárií motoru. V daném případě - a samozřejmě v jemu podobných - je preventivní výměna na místě, byť servisní interval pro výměnu řemenového systému ventilového rozvodu je 60 tisíc kilometrů. Ale v situaci, kdy nelze zjistit, zda předchozí majitel práci zajistil, se nevyplatí riskovat. Výměnu zaslouží nejen řemen, ale také vodicí a napínací kladky. To dohromady stojí kolem deseti tisíc korun, zatímco oprava motoru poškozeného kvůli vadnému rozvodovému řemenu přijde nejméně na 50 tisíc korun. K problém u, kdy majitel nedostal k jetému vozu ani návod k obsluze, je třeba zjistit ve značkovém servisu předepsané servisní intervaly a vrátit se k jejich dodržování. Při nejistotách je rovněž dobrá preventivní výměna olejových náplní.