Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motoristické dilema: nové malé auto, nebo luxusnější ojetinu?

  12:39aktualizováno  12:39
- Za cenu průměrně vybaveného nového malého vozu, tedy za zhruba 330 tisíc korun, lze pořídit velmi pěkné dva, tři roky staré jeté auto třídy minimálně o stupeň vyšší. Shodují se na tom obchodníci s ojetinami i znalci cen.

"Tři sta třicet tisíc korun - to jsou peníze, které dnes přesahují rámec nákupu běžných ojetin," míní Tomáš Pánek, šéf nákupu jednoho z největších tuzemských autobazarů. "Jsou za ně k mání perfektní vozy střední i vyšší střední třídy s padesáti, šedesáti tisíci kilometry na kontě, což představuje pouhý zlomek jejich životnosti. Kdo se v autech orientuje a ví, jak minimalizovat nejzávažnější riziko koupě vozu z druhé ruky, tedy nebezpečí, že je kradený či opravený po těžké havárii, ten za zmíněnou částku dobře pořídí a ve srovnání s kupcem nového auta dost ušetří."
Tomáš Pánek připomíná, že v dané cenové relaci lze získat kupříkladu Volkswagen Golf III TDi loňského roku výroby či dokonce současný čtyři roky starý mercedes nebo BMW. Samozřejmostí v nabídce bazarů jsou rok, dva staré Opely Vectra či Astra.
"Ortodoxní šetřilové z ekonomicky středních vrstev a nezlomní příznivci ojetin tvrdí, že koupě nového auta je ekonomicky nevýhodná," říká Peter Kolník, ředitel pražské společnosti Mobil Data, která se zabývá sběrem cen a informací o motorových vozidlech. "Statistiky jim dávají za pravdu: největší pokles v ceně zaznamenává osobní automobil v prvním roce svého života."
Zcela nová auta mají vyznavače především mezi lidmi, kteří chtějí mít s provozem a údržbou minimální starosti a u některých modelů přitom využívají až tříletou záruku. "Myslím, že člověk si radost v podobě nového vozu má v životě dopřát," prohlašuje Plzeňan Vladimír Petruš, který se motorismu a motoristickému sportu ativně věnuje déle než dvě desetiletí. Nový automobil kupoval dvakrát. "Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že pocity jsou ve srovnání s ojetinou zcela jiné - lepší, povznášející a snad i slavnostnější," dodává Vladimír Petruš.
"Při klesající poptávce po nových autech ve špatné hospodářské situaci sice roste obchod s ojetými vozidly, leč právě auta cenové kategorie mezi třemi sty a čtyřmi sty tisíci korunami nyní nepatří mezi dobře prodejné," upozorňuje Peter Kolník. Připomíná také, že v tuzemsku se momentálně nejlépe prodávají starší vozy v ceně do sta tisíc korun a pak luxusní od šesti set tisíc korun výš.

 

Výběr nejprodávanějších jetých osobních vozů v průměrné ceně do 330 000 korun - jaro 1999

Značka a typ

karoserie

rok výroby

Audi A4 1,6

sedan

1994

BMW 316i (E 36)

sedan

1995

Fiat Brava 1,6 SX

lim/5 dveří

1998

Ford Escort 1,8 TD

lim/5 dveří

1998

Ford Mondeo 2,0 GLX

lim/5 dveří

1996

Honda Accord 2,0i LS

sedan

1996

Hyundai Lantra 1,6 GLS

lim/4 dveře

1998

Mazda 323 1,5 GLX

lim/3 dveře

1998

Mazda 626 2,O GLX

lim/5 dveří

1996

Mercedes-Benz 190 D 2,5 Turbo

lim/4 dveře

1993

Mercedes-Benz C 180

lim/4 dveře

1993

Mitsubishi Carisma 1600 GLXi

lim/5 dveří

1997

Nissan Primera 1,6 SLX

lim/5 dveří

1998

Opel Vectra B 1,6 16V GL

lim/4 dveře

1997

Opel Astra 1,4 16 V CD

lim/5 dveří

1998

Peugeot 405 Break 1,9 GLD

kombi

1995

Renault Mégane Classic 1,4 e RN

lim/4 dveře

1998

Škoda Octavia 1,6 GLXi

lim/4 dveře

1998

VW Golf III 1,9 TDi

lim/5 dveří

1998

VW Passat III 1,9 TD CL

lim/4 dveře

1996

Pramen: MOBIL DATA - EUROTRAX
Autor:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.