Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motorka Jaguar za víc než 10 milionů

aktualizováno 
Abyste dnes někoho něčím zaujal, musíte být pokud možno co nejvíc bláznivý. Jako Barend Massow Hemmes, tvůrce unikátní "jaguáří" motorky.

Motorka Jaguar | foto: Barend Massow Hemmes

Ale také mu to chvíli trvalo, než na to přišel. Designér, v mládí vyrůstající v Africe a nyní působící v Londýně, se totiž od založení firmy Massow design zaměřil na navrhování interiérů. Hezkých, vzdušných, esteticky vyvážených a zároveň funkčních.

Ctižádost ale po deseti letech vnukla Barendovi myšlenku prosadit se také jako návrhář motocyklů. Jeho první pořádné a hned mimořádné dílko si můžete prohlédnout na fotografiích – motocykl inspirovaný logem automobilky Jaguar, šelmou ve skoku.

Za technický základ posloužil motor stroje Buell S3 Thunderbolt z roku 1997 (značka Buell je vlastněna Harley-Davidsonem a funguje coby jakási její sportovní "divize"), dvouválec do V s objemem 1 200 ccm.

Téměř vše ostatní si ale Barend vymyslel sám. Rám z prvotřídní nerezové oceli je patřičně natažen, aby mohl nést výstřední kapotáž. Rozvor 170 cm odpovídá zvyklostem v kategorii cruiserů a napovídá, že jaguáří motorka nebude při zatáčení nijak zvlášť mrštná – například buell, z kterého pochází motor, má rozvor méně než 140 cm.

Pro některé díly sáhl tvůrce do katalogu specializovaných firem, jako například u sedla Stingray nebo u řídítek širokých 1 metr. Celková délka konceptu, který dostal název Cat 1, dosahuje 2,3 metru.

I když většina individuálních staveb, customů, je navržena tak, aby se jejich jezdec mohl spíše rozvalit, případně zaujmout ramenatý, a přitom vzpřímený posez, na Cat 1 je třeba zalehnout dopředu. Stupačky jsou posunuty vzad až na úroveň osy zadního kola, stejně jako pedály řadičky a brzdy.

I vpředu musela některá obvyklá řešení ustoupit silnému uměleckému záměru – například světlomet upevněný dole na přední vidlici… Všechna tato řešení diktuje nepřehlédnutelná originální kapotáž, která je vyrobena ze sklolaminátu, s povrchovou úpravou vysoce leštěného černého ebenu.

Přesto, že konstrukce působí čistě a bez zbytečných cingrlátek, hmotnost se vyšplhala na 360 kg, což není na motorku málo. Abychom to řekli bez obalu, Cat 1 je především showbike a s tím, že by ho někdo normálně provozoval, se příliš nepočítá.

Pokud vám podoba stoje nevyrazila dech, pravděpodobně vám ho vyrazí jeho cena. Autor si "Kočku 1" cení na 320 000 britských liber, případně na 404 000 eur nebo na 567 000 USD, tedy asi deset a půl milionu korun. O stroji údajně vyjednává přímo s automobilkou, uvidíme, zda se pod indickou taktovkou na podobnou stylovou legrácku najdou fondy. Pro případné zájemce platící v českých korunách dodejme, že momentálně se asi nejvíce vyplatí vycházet z ceny v eurech.

Jaguáří motorkou motocyklové ambice Barenda Hemmese nekončí: v plánu má další unikátní stavby na motivy slavných automobilových značek. Existují již první skici motorky Bentley nebo Ferrari. Pokud byste měli zájem do vývoje podobné motorky Barendovi nějak mluvit nebo si to rovnou objednat, startovné činí 85 000 liber.

DALŠÍ FOTKY MOTORKY JAGUAR NAJDETE ZDE

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

Na pražském koupališti Džbán se sešli majitelé skútrů Vespa
VIDEO: V Praze je vosí rojení. Slavné vespy mají sraz

Tento víkend se čeká v Praze vosí rojení. V Campu Džbán se koná tradiční mezinárodní sraz motocyklů Vespa z celé Evropy. PragoVespa 2017 je největším srazem...  celý článek

Asi netřeba dalšího přesvědčování, že ani yamaha se v terénu neztratila.
Velký test: scramblery jsou dnešní hit do terénu i na frajeření

Který scrambler je nejlepší? Ten postavený v ateliéru, nebo ten koupený jako nový sériový model? Kromě otestování na běžných českých silnicích jsme naložili...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.