"Nejlepší je projížďka s opakovaným brzděním, aby v brzdách nezůstala voda." Před uložením motorky k zimnímu spánku je nutné demontovat akumulátor a uložit ho ve sklepě či v místnosti, kde se teplota pohybuje kolem deseti stupňů Celsia. Během zimy je třeba akumulátor vždy zhruba po dvou měsících zcela vybít (třeba za pomoci připojené žárovky) a znovu dobít.
Ale zpět k posezonnímu ošetření motocyklu: po očistě má následovat konzervace - laku, gum, kovu, plastů, chromů... Prostředků je k výběru dost a dost. Péči pak zaslouží i jednotlivé části stroje, jak doporučuje schéma na fotografii. "Mimořádně důležité je také uložení stroje," připomíná pražský prodejce nových i starších motocyklů Martin Kříž, který za nejvhodnější považuje garáž nebo suchou místnost s teplotou bez větších výkyvů, nelépe nevytápěnou.
Motorka by měla být postavena ve stojanu či jiné konstrukci tak, aby měla odlehčená - bez kontaktu s podlahou - kola. Není dobré během zimy stroj zbytečně startovat. "A pozor: motorka má být pro zimu uložena tam, kde ji nemohou ohrozit zloději," zdůrazňuje Martin Kříž.
Obrázek ukazuje, jak pečovat o jednotlivé části motorky. |