Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motorka s křídly přiletí už za rok

aktualizováno 
Věc, která možná mnohým přijde jako vytržená ze sci-fi románu, se opravdu blíží. Americká společnost Samson Motorworks má příští rok v plánu představit veřejnosti první létající motocykl.

SkyBike | foto: Samson Motorworks

Kalifornská společnost vedená Samem Bousfieldem to se svým projektem myslí opravdu vážně. A že se ho nebojí, dokazuje zveřejněním konkrétního termínu, kdy bude SkyBike veřejnosti předveden. Mělo by se tak stát během mezinárodního veletrhu tuningu Essen Motor Show v Německu na přelomu listopadu a prosince.

SkyBike v sobě kombinuje motocyklové a letecké technologie. Pod kapotou se ukrývají dvě sedadla posádky, zasunovací křídla, tři kola pro pohyb po zemi a samozřejmě motor. Samson Motorworks má v plánu tři různé motory s výkonem od 95 do 120 koňských sil. Ty by měly stroj na zemi rozpohybovat na 150 km/h a ve vzduchu na 225 km/h. K tomu jim pomůže i šestistupňová převodovka se zpátečkou a speciálním režimem pro let. Téměř čtyřicetilitrová nádrž pak vystačí na dojezd 800 kilometrů nebo dolet 354 km. SkyBike by měl umět vystoupat do výšky mírně přes tři kilometry.

SkyBike

Řídítka i knipl

Stroj je 4,5 metru dlouhý a 1,3 metru široký. To ale v případě, že se pohybuje po zemi a křídla jsou tudíž zatažená. K vzletu je potřeba křídla vysunout a pak šířka dosahuje k šesti metrům. Kokpit poskytuje prostor pro dvoučlennou posádku sedící za sebou. Řidič k ovládání používá řídítka i letecký knipl. Samozřejmě záleží na režimu řízení, ve kterém se právě nachází. K informování pilota/motorkáře je v palubní desce zabudován multifunkční displej, který zobrazuje právě potřebné informace také podle režimu pohybu (jízda/let).

Mezi další příslušenství patří GPS navigace, klimatizace nebo MP3 přehrávač. To vše si Samson Motorworks cení v přepočtu přibližně na půldruhého milionu korun. V současnosti je projekt ve stadiu, kdy je postaven rádiem řízený model pro zjištění chování stroje při letu a pro možnost měření proudění vzduchu v aerodynamickém tunelu.

Až budou data vyhodnocena, přejde se k druhé fázi, kdy budou postaveny dva prototypy. Jeden pro testování letu a druhý pro testy na zemi. A právě tyto prototypy by chtěl Sam Bousfield se svým týmem představit v německém Essenu.

Největším zádrhelem pro uvedení do sériové výroby ale bude nejspíš legislativa. Podle výrobce by mělo být k řízení potřeba jak řidičského oprávnění na motocykl, tak i pilotního průkazu. Navíc tento dopravní prostředek se bude ve vzduchu muset řídit pravidly pro letový provoz. To znamená, že pro vzlet i přistání si bude muset pilot vybírat k tomu určené plochy, tedy letiště.

SkyBike
VÍCE SE DOČTETE V AKTUÁLNÍM ČÍSLE ČESKÝCH MOTOCYKLOVÝCH NOVIN
Autoři:




Nejčtenější

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Na pražském koupališti Džbán se sešli majitelé skútrů Vespa
VIDEO: V Praze je vosí rojení. Slavné vespy mají sraz

Tento víkend se čeká v Praze vosí rojení. V Campu Džbán se koná tradiční mezinárodní sraz motocyklů Vespa z celé Evropy. PragoVespa 2017 je největším srazem...  celý článek

Honda CMX 500 REBEL
Rebel je hodný jako beránek. Ideál pro slečny i motorkářský potěr

Rebelem je obvykle nazýván jedinec, který si neláme hlavu se zákony a pravidla mu mnoho neříkají. Prostě někdo, kdo umí tak trochu zlobit. Je tohle ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.