Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volání v nouzi i pro motorkáře. Dvoukolová BMW si zavolají pro pomoc

aktualizováno 
Inteligentní systém automatického záchranného volání se už osvědčil v osobních vozech, u kterých podle výzkumů dokáže při závažných nehodách zkrátit dojezdový čas první pomoci až o polovinu. Tato technologie může na celém světě podle odhadů ročně zachránit až 2 500 životů, nyní se tato výbava poprvé objevuje i u motocyklů.

Systém automatického záchranného volání dokáže až o polovinu zkrátit čas dojezdu záchranných jednotek. | foto: BMW Motorrad

Motocyklová divize BMW vyvinula ekvivalent systému eCall, který bude povinný u osobních aut od roku 2018. Nový systém lze aktivovat i ručně pomocí zakrytého tlačítka na řídítkách, ale důležitější je automatická aktivace v případě nehody.

Fotogalerie

K vyhodnocení rizikové situace slouží snímače náklonu i zrychlení, které spolehlivě rozpoznají nehodu a nebudou systém aktivovat například při pouhém pádu motocyklu ze stojánku.

Při detekci pádu systém pomocí vestavěného telefonního modulu okamžitě vyšle na centrálu přesné souřadnice motocyklu a dokonce i směr, kterým motocykl před kolizí jel.

BMW Call Center následně vyhodnotí závažnost a může odpovídajícím způsobem reagovat a uvědomit záchranné složky.

V případě silného nárazu systém vydá zvukovou výstrahu a okamžitě umožní jezdci komunikaci s centrálou v jeho rodném jazyce. Při menší kolizi, například položení motocyklu v malé rychlosti, má systém 25 sekund prodlevu a jezdec má možnost kontakt zrušit.

Třetí možností je již zmíněná aktivace systému pomocí tlačítko SOS. Systém BMW eCall bude zatím k dispozici pouze v Německu a postupně se bude pokrytí rozšiřovat. Už teď by měl být systém pokrytý všemi hlavní jazyky, čeština k nim přibude během letošního roku.

Autoři:


Témata: BMW


Nejčtenější

Čínská kopie modelu Jawa 250 se jmenuje Xingfu
Bizar na dvou kolech: čínská jawa, sovětské BMW a skútr od Harleye

V historii motocyklů a skútrů existuje řada modelů, u kterých ani skalní znalci motocyklů na první pohled nemají šanci uhádnout značku a výrobce...  celý článek

Toyota C-HR
Opiový sen mistra origami: první jízda s bláznivou toyotou

Toyota má image solidních aut pro starší a pokročilé. Poctivě však pracuje na tom, aby se to změnilo. Novinka v podobě křížence jménem C-HR patří svým vzhledem...  celý článek

Ford RS200
Rallyová monstra neměla limity. Jejich krátkou kariéru uťaly tragédie

V roce 1986 nevybuchla jen jaderná elektrárna v Černobylu, ale také časovaná bomba v podobě monster skupiny B. Ford RS200 byl jedním z továrních speciálů...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
KTM 1290 Super Duke R

r.v. 2014, naj. 15 500 km
309 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.