Motocyklová divize BMW vyvinula ekvivalent systému eCall, který bude povinný u osobních aut od roku 2018. Nový systém lze aktivovat i ručně pomocí zakrytého tlačítka na řídítkách, ale důležitější je automatická aktivace v případě nehody.
Fotogalerie |
K vyhodnocení rizikové situace slouží snímače náklonu i zrychlení, které spolehlivě rozpoznají nehodu a nebudou systém aktivovat například při pouhém pádu motocyklu ze stojánku.
Při detekci pádu systém pomocí vestavěného telefonního modulu okamžitě vyšle na centrálu přesné souřadnice motocyklu a dokonce i směr, kterým motocykl před kolizí jel.
BMW Call Center následně vyhodnotí závažnost a může odpovídajícím způsobem reagovat a uvědomit záchranné složky.
V případě silného nárazu systém vydá zvukovou výstrahu a okamžitě umožní jezdci komunikaci s centrálou v jeho rodném jazyce. Při menší kolizi, například položení motocyklu v malé rychlosti, má systém 25 sekund prodlevu a jezdec má možnost kontakt zrušit.
Třetí možností je již zmíněná aktivace systému pomocí tlačítko SOS. Systém BMW eCall bude zatím k dispozici pouze v Německu a postupně se bude pokrytí rozšiřovat. Už teď by měl být systém pokrytý všemi hlavní jazyky, čeština k nim přibude během letošního roku.