Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volání v nouzi i pro motorkáře. Dvoukolová BMW si zavolají pro pomoc

aktualizováno 
Inteligentní systém automatického záchranného volání se už osvědčil v osobních vozech, u kterých podle výzkumů dokáže při závažných nehodách zkrátit dojezdový čas první pomoci až o polovinu. Tato technologie může na celém světě podle odhadů ročně zachránit až 2 500 životů, nyní se tato výbava poprvé objevuje i u motocyklů.

Systém automatického záchranného volání dokáže až o polovinu zkrátit čas dojezdu záchranných jednotek. | foto: BMW Motorrad

Motocyklová divize BMW vyvinula ekvivalent systému eCall, který bude povinný u osobních aut od roku 2018. Nový systém lze aktivovat i ručně pomocí zakrytého tlačítka na řídítkách, ale důležitější je automatická aktivace v případě nehody.

Fotogalerie

K vyhodnocení rizikové situace slouží snímače náklonu i zrychlení, které spolehlivě rozpoznají nehodu a nebudou systém aktivovat například při pouhém pádu motocyklu ze stojánku.

Při detekci pádu systém pomocí vestavěného telefonního modulu okamžitě vyšle na centrálu přesné souřadnice motocyklu a dokonce i směr, kterým motocykl před kolizí jel.

BMW Call Center následně vyhodnotí závažnost a může odpovídajícím způsobem reagovat a uvědomit záchranné složky.

V případě silného nárazu systém vydá zvukovou výstrahu a okamžitě umožní jezdci komunikaci s centrálou v jeho rodném jazyce. Při menší kolizi, například položení motocyklu v malé rychlosti, má systém 25 sekund prodlevu a jezdec má možnost kontakt zrušit.

Třetí možností je již zmíněná aktivace systému pomocí tlačítko SOS. Systém BMW eCall bude zatím k dispozici pouze v Německu a postupně se bude pokrytí rozšiřovat. Už teď by měl být systém pokrytý všemi hlavní jazyky, čeština k nim přibude během letošního roku.

Autoři:


Témata: BMW


Nejčtenější

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.