Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motory fabie a Škody 1000 MB se podobají

aktualizováno 
Podobně jako u prvních vozů Škoda Fabia 1.4 s padesátikilowattovým motorem našel místo pod kapotou stejně výkonné Fabie sedan agregát připomínající motor z modelu Škoda 1000 MB z počátku šedesátých let minulého století.
Podobně jako u prvních vozů Škoda Fabia 1.4 s padesátikilowattovým motorem našel místo pod kapotou stejně výkonné Fabie sedan agregát připomínající motor z modelu Škoda 1000 MB z počátku šedesátých let minulého století. Ovšem podoba to je jen částečná. Odborníci totiž jednoznačně potvrzují - ne, motor pro fabii má jen stejnou koncepci, jinak je zcela jiný. Motor sice má stále ventilový rozvod OHV a klikový hřídel je uložený ve třech ložiskách, ale ! řada rozhodujících konstrukčních prvků prošla zásadní modernizací. Ta se týká především bloku motoru a klikového hřídele. Osmikanálová hliníková hlava motoru a vstřikování paliva si našly místo už v agregátech favoritů či felicií. "Motor fabie se liší oproti tisícovce prakticky ve všem, ale především je to v hlavních rozměrech, tedy ve vrtání a zdvihu. Majitel staré tisícovky si proto musí nechat zajít chuť na případné využití dílů z nového agregátu do svého, stařičkého," říká Josef Paseka, který se v Mariánských Lázních zabývá servisem škodovek téměř čtyři- Motor pro padesátikilowattové Škody Fabia 1.4 například má klikový hřídel s osmi protizávažími. Hřídel má navíc axiální vymezení u prostředního ložiska a ne u předního, jako předchozí škodovácká pohonná jednotka. Blok motoru dostal do spodní části speciální výztuhu, na které jsou umístěné spodní části hlavních ložisek. Změny se nevyhnuly ani ventilovému rozvodu. Ten má hydraulické vymezování vůle ventilů. K tomu pak náleží výkonnější olejové čerpadlo a jiný rozvod oleje v upraveném bloku. Nově konstruované jsou také další součástky. "Konstruktéři směřovali vše k tomu, aby měl motor klidnější chod, vyšší životnost a lepší složení výfukových plynů," doplňuje Josef Paseka. "Navíc se pří servisních kontrolách neseřizují ventilové vůle. Ty mechanici jen zkontrolují. Některé konstrukční prvky z motorů určených pro fabie jsme ještě před zahájením sériové výroby vyzkoušeli v závodních vozech a rozhodně nezklamaly. Motor OHV má ještě jednu výhodu: stlačuje cenu vozu dolů, neboť je českého původu."

Autor:




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.